به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از آغاز تعطیلات نوروز موجی عجیب و سنگینی از مسافران وارد استان سرسبز گیلان شده و هر روز بر تعداد گردشگران افزوده می شد به طوری که از تاریخ ۲۷ اسفندماه سال گذشته الی ۱۳ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ چیزی بالغ بر پنج میلیون مسافر به گیلان سفر کردند.

همین امر موجی از نگرانی را در دل مردم این خطه از کشور و در میان کادر درمان این استان ایجاد کرد، زیرا اغلب افراد حضور یافته در گیلان  بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر تردد کرده و منجر به گسترش ویروس کرونا می شدند.

تمامی هشدارهای مسؤولان وزارت بهداشت بعد از اتمام تعطیلات نوروز به واقعیت مبدل شده و درنتیجه وتعداد فوتی های ناشی از کرونا در کشور بعد از دو ماه بار دیگر سه رقمی شده است و به گفته سخنگوی ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا، در روزهای آینده وضعیت کووید ۱۹ بدتر می شود.

بعد از شروع موج چهارم سنگین کرونا در کشور، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با این ویروس منحوس تشکیل جلسه داده و محدودیت های کرونایی در مناطق قرمز و نارنجی اعمال و مقرر شد در نقاط با وضعیت پرخطر فقط مشاغل سطح یک و در دیگر مناطق با وضعیت با حالت نارنجی مشاغل سطح دو مجوز فعالیت دارند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت اکثر شهرستان های گیلان در وضعیت قرمز به سر برده و طبق اعلام ستاد کرونا تمامی مشاغل سطح یک، دو، سه، باید در نقاط قرمز تعطیل شود ولی برخی از اصناف هنوز محدودیت های کرونایی را جدی نگرفته که مشاهده این موارد با توجه به روند صعودی کرونا در استان گیلان بسیار تأسف بار است.

به گفته مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان در روزهای گذشته برخی از مشاغل این استان به صورت چراغ خاموش در حال فعالیت بوده که ادامه داشتن این روند بسیار می تواند خطرناک واقع شود.

حسن رخ شاد با گله مندی از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان گفت: شهروندان باید بدانند که تیم های مراقبتی و درمان و پرستاران طی یک سال گذشته با تلاش و همت جهادی بدون لحظه ای استراحت در جهت درمان بیماران تلاش می کنند.

یکی از مهم ترین راه های انتقال ویروس کرونا در کشور دور همی های خانوادگی است به طوری که ابتلای یک نفر از اعضای خانواده به ویروس کرونا در موج چهارم کل خانواده را درگیر کرده ادامه این روند می تواند فاجعه بزرگ رقم بزند.

در روزهایی که همچنان عده ای از مردم ویروس متاسیون یافته انگلیسی را جدی نگرفته اند یک هزار و ۴۸ بیمار در بیمارستان های گیلان بستری که حال۱۳۴ نفر از آنان وخیم بوده و از این تعداد ۱۹۲ نفر طی شبانه روز گذشته بستری شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان