به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن حبیبی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت اندیشه ورز در سالن اجتماعات بسیج رسانه گیلان با اشاره به اهمیت نقش رسانه در مطالبه گری همراه با راهکار اظهار کرد: نقش رسانه در شتاب بخشی  پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است که نشان از نقش مهم رسانه هاست.

وی با بیان اینکه شکل گیری قشر بسیج رسانه برای همدلی و هم افزایی رسانه ها برای حل مشکلات و مطالبات مردمی بوده است، گفت: همه اصحاب رسانه برای هم افزایی و همدلی در مسیر مطالبه گری می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این روزها در آستانه پیچ تاریخی بوده چرا که در روزهای آینده شاهد رویداد بزرگ سیاسی خواهیم بود، بیان کرد: بارأی تک تک مردم تغییر حکمرانی سه هزار پست و بعضاً معتقدند ۱۲ هزار پست و جایگاه کلیدی کشور در حال انتقال خواهد بود که نشان از اهمیت این برهه تاریخی است.

حبیبی با بیان اینکه  اقتصاد کشور و بر عهده  قوه مجریه بوده که نشان از اهمیت این برهه تاریخی است، تصریح کرد: چالش های موجود در کشور از یک سو نقشه ها و توطئه های دشمنان در سال های اخیر با بهره گیری از بستر فضای مجازی موضوعی است که رسانه ها می توانند با روشنگری نقشه های شوم دشمن را نقش بر آب کنند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در آلبانی جمع شدند و باهدف دشمنی با ملت و کشور ایران موضوعات شبه انگیز را تولید و انتشار می دهند، گفت: رسانه جایگاه سخت و مهمی دارد لذا باید از ظرفیت اندیشمندان و نخبگان اقشار مختلف در کمیته های فکری بهره مند شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر جایگاه مهم علمی و استراتژیک ایران اسلامی گفت: در گردشگری نیز جاذبه های گردشگری بالا در کنار هزینه های پایین وجود دارد که بستر مناسبی برای اشتغال زایی می تواند باشد.

حبیبی با بیان اینکه ایران به دلیل تنوع آب و هوایی و اقلیم متنوع جز پانزده کشور دنیاست، افزود: قرارداد ایران با چین ظرفیتی است که در این سال ها هدر دادیم و بهره برداری از پنج مرز ریلی و بیش از ۱۱ بندر تجاری کوچک و بزرگ داریم که ظرفیت ویژه ای را می تواند فراهم کند.

وی با بیان اینکه  تنها راه برون رفت از مشکلات نگاه به اقتصاد داخلی است، افزود: ظرفیت های  اقتصادی بسیاری در ایران وجود دارد که کشور اگر ۱۵۰ میلیونی هم باشد ما ظرفیت داریم با این ظرفیت ها مشکلات را حل کنیم و تنها راه برون رفت از این مشکلات نگاه به اقتصاد داخلی است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر ایجاد امید در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: مردم منتظر تفکر مکتب سلیمانی است تا یک فرد جهادی بیاید و مشکلات را یکی پس از دیگری را برطرف کند.

اهمیت امیدآفرینی از سوی رسانه ها

رئیس بسیج رسانه استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش رسانه در مطالبه گری همراه با راهکار اظهار کرد: راه اندازی جهادی بسیج رسانه، پرداختن به مناطق کم برخوردار و تولیدات موضوعاتی که مردم با آن ها مواجه هستند بخشی از فعالیت های انجام شده بسیج رسانه بوده است.

مهدی پارسا با اشاره به مشکلات سال گذشته در حوزه های مختلف و مشکلات قشر خبرنگاران گفت: تلاش کردیم تا در حد توان در کم کردن مشکلات خبرنگاران به ویژه آنانیکه در کرونا آسیب دیده اند گام برداریم ازاین رو، رایزنی با مسؤولان و نمایندگان مجلس اعطای وام های قرض الحسنه به خبرنگاران در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۵۰ وام قرض الحسنه برای خبرنگاران از نمایندگان اخذ شد، افزود: دو روز پیش تفاهم نامه ای برای حمایت حقوقی از اصحاب رسانه با بسیج حقوق دانان برای تسهیل در امر حقوقی و نیازمندی های خبرنگاران برای اطلاعات حقوقی و قانونی منعقد شد.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر اهمیت ارتقای فنی خبرنگاران تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف برای خبرنگاران برگزار کردیم ازجمله مسابقات یادداشت نویسی و  تیتر زنی در جهت ارتقای فنی کار خبرنگاران و بهبود کیفی فعالیت های رسانه ای آنان، از طرفی برگزاری آموزش دوره خبرنگاری در نواحی مختلف ازجمله شرق گیلان در راستای افزایش کیفی حرفه ای خبرنگاران برگزارشده است.

پارسا به اهمیت انتخابات و گام برداشتن در راستای مشارکت بالای انتخاباتی اشاره کرد و افزود: این روزها تمرکز دشمن روی انتخابات است تا به طورجدی فضای ناامیدی را در جامع دامن بزنند ازاین رو رسانه ها باید در امیدآفرینی اهتمام داشته باشند.

وی به نقش خبرنگاران در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: خبرنگاران باید بی طرف باشند به خصوص در انتخابات شوراها و باید منافع ملی را در نظر بگیرند.

رئیس بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران دو وظیفه مهم دارند و آن افزایش شور انتخابات و افزایش شعور انتخابات است، گفت: خبرنگاران باید فرمایشات رهبر انقلاب را نقشه راه خود قرار داده و در تحقق شعار سال ازجمله مانع زدایی در حوزه صنعت به طورجدی گام بردارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تعاونی 11

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان