به گزارش لنگرخبر، سردار محمدعلی حق بین مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه بعد از حدود بیش از ۱۰ روز بستری در یکی از بیمارستان های گیلان، امروز براثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.





سردار حق بین در سال ۱۳۴۳ در خانواده ای کشاورز و سخت کوش در یکی از روستاهای اطراف شهرستان لنگرود چشم به جهان گشود، وی دارای ۱۱ برادر و خواهر دیگر هم بود که محمدعلی هفتمین عضو این خانواده بود.



در دوران راهنمایی در سال ۱۳۵۸ و یک سال بعد از پیروزی انقلاب وارد پایگاه بسیج شد و در سال ۱۳۶۳ به عضویت سپاه پاسداران درآمد که در خاطراتش آمده که بعد از شش ماه خودش خبر نداشت که پاسدار شده است.





وی در زمان جنگ تحمیلی و اوایل سن ۲۰ سالگی اش نیز وارد عرصه پیکار با دشمنان شد و در دوران جنگ تحمیلی در عملیات زیادی شرکت کرد و معاون وقت گردان کمیل نیز بود.





سردار حق بین بعد از جنگ نیز به پیکار دشمن شتافت و از همان روزهای نخست حضور داعش در منطقه، راهی مبارزه با داعشیان شد و شهرها و استان های زیادی در کشور سوریه را از شر داعشیان آزاد کرد، نبل و الزهرا یکی از شهرهای شیعه نشین سوریه بود که حدود پنج سال در اشغال داعشیان بود ولی رزمندگان گیلانی طی نبردی سخت به فرماندهی سردار حق بین توانستند این شهر را از اشغال داعشیان درآورند که این کار مورد تحسین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز قرار گرفت.





سردار محمدعلی حق بین پیشتاز رزمندگان گیلانی در نبل و الزهرا بود که بعد از آزادسازی این دو شهر، سردار قاسم سلیمانی در مقر رزمندگان گیلانی حضور یافت و این کار بزرگ را فاتح خیبر نامید و انگشتر خود و اسلحه ای که توسط رزمندگان گیلانی به غنیمت گرفته شده بود به سردار حق بین هدیه کرد.



سردار حق بین تا چند سال پیش در سمت فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مشغول بود و بعدازآن به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.





سردار محمدعلی حق بین به پاس ایستادگی و دفاع قهرمانانه در برابر کفر و استکبار جهانی و عوامل مزدور و فریب خورده آنان و همچنین اعتلای جبهه مقاومت اسلامی و دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به دریافت نشان درجه ی سه فتح از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مفتخر شده بود.



"نشان فتح" به عنوان سمبل عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام و نشانی برای فاتحان عملیات پیروز رزمندگان اسلام انتخاب شده است.



در بهمن ماه سال گذشته نیز کتاب گیل مانا روایت سردار حق بین از هشت سال جنگ تحمیلی توسط سید نسا هاشمیان گردآوری و رونمایی شد که نگارش این کتاب پنج سال زمان طول کشید که مطالعه این کتاب باعث می شود نسل جدید به رزمندگان دوران دفاع مقدس افتخار کنند.





سردار حق بین درباره گیل مانا گفته بود: خاطراتی که در این کتاب مطرح کرده ام همه خاطراتم از دوران دفاع مقدس نیست چراکه بنای من این نبود که من خاطره بگویم و مردم با خواندن آن خاطرات یا خوشحال شوند یا نگران شوند و آنی بگذرد. من بنا داشتم مسائلی را ثبت کنم که یک مقدار هم بوی خاطره داشته باشد اما مردم حس کنند که یک اتفاق مهمی در کشور رخ داده است.



سردار سرافراز گیلانی باوجود جراحات بسیار که یادگار جنگ و نیز دفاع از حرم در سال های اخیر بود پس از تحمل دوره ای بیماری در بیمارستان پارس رشت به هم رزمان شهیدش پیوست.



انتهای پیام/





همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان