هجوم ملخ های مراکشی به گیلان

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۷:۴۱ چاپ کد خبر: 117609

امیر مرادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هجوم ملخ های مراکشی در برخی از شهرهای گیلان به ویژه شهرستان رودبار، اظهار کرد: این ملخ ها علیرغم اینکه در کشور ماندگار شده اند در گیلان به صورت مقطعی حمله می کنند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق پرجمعیت حضور ملخ های مراکشی در شهرستان رودبار، افزود: بهترین راهکار برای مبارزه با ملخ مراکشی درزمانی که هنوز بالغ نشدند بوده و این اقدام در گیلان انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات عملیاتی در جهت پاک سازی ملخ های مراکشی، گفت: تاکنون حدود ۴ هزار هکتار از اراضی درگیر با ملخ های مراکشی سم پاشی شده است.

مرادی با اذعان به اینکه هم زمان استان های قزوین و زنجان نیز با ملخ های مراکشی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: با مدیران کل مدیریت بحران استان های زنجان و قزوین هماهنگ شده تا به صورت هم زمان سم پاشی انجام شود تا از رشد و تکثیر ملخ ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای درگیر از ملخ های مراکشی به عنوان خوراک دام استفاده می کنند، گفت: شرکت های دانش بنیان در این زمینه باید وارد میدان شده و از تهدید ایجادشده فرصت بسازند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مشارکت هم زمان منابع طبیعی با جهاد کشاورزی استان در جهت پاک سازی مناطق از ملخ های مراکشی، افزود: هرساله ملخ های مراکشی از اواسط فرودین وارد استان شده و تا تیرماه حیاتشان در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ملخ مراکشی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان