به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در پیام خطبه این هفته نماز جمعه رشت  با بیان اینکه دهمین روز ماه مبارک رمضان یادآور یکی از روزهای سخت دنیای اسلام یعنی رحلت جانکاه حضرت خدیجه کبرای همسر پیامبر عظیم الشأن اسلام  است، اظهار کرد:  حضرت خدیجه (س) بسیاری از صفات یک انسان کامل را داشته که علم، آگاهی و مجاهدت در راه خدا  از صفات بارز این بانوی بزرگ اسلام است.

وی با بیان اینکه پنجم اردیبهشت ماه یادآور حمله آمریکایی ها و زمین گیر شدن آن ها در طبس در راستای خیالات خام خود نسبت به جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در ان روزها فکر می کردند که ایران انقلابی، همان ایران  سال های گذشته بوده، چشمان خود را بر واقعیت بستند و ندیدند که انقلاب ایران به رهبری امام (ره) تمام معادلات جهان را شناخته و برای رسیدن به اهداف خود  با قدرت گام برمی دارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به حماقت های رهبران  آمریکایی، آن ها را  بزرگ ترین و احمق ترین رهبران دنیا دانست و تصریح کرد: البته همان گونه که شیطان هیچ گاه  انسان را رها نمی کند رهبران  آمریکایی نیز از این صفت شیطانی برخوردار بوده و جنگ گرگ ومیش، جنگ کفر و اسلام، جنگ فقر و غنا و جنگ نابرابری در پیش می گیرند و البته به اعتراف برخی از مقامات خود همیشه در معادلات جهانی شکست می خورند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و  باید منطقه را ترک کنند، گفت: این منطقه باید بااراده مردم خود منطقه  اداره شود.

وی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اثرات صلح تاریخی ایشان بیان کرد: خستگی مردم از گذشته ای که بعد از پیامبر همواره جنگ قدرت میان اصحاب پیامبر بود، کم بودن خواص و عدم فرصتی برای تربیت انسان های مطیع از عواملی بود که امام تصمیم بر صلحی قهرمانانه گرفت.

فلاحتی به مسئله آب کشاورزی به عنوان یکی از دغدغه های امروز کشاورزان اشاره کرد و افزود:  آب کشاورزان یکی از مسائل مهم استان است، ما از  حدود پنج ماه قبل در اواخر پاییز با مسئولان آب و مسؤولان  مرتبط مسئله  مشکلات آب کشاورزان را متذکر شدیم تا کشاورزان از مشکل  بی آبی رنج نکشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشاورزی باید راهنمایی و مدیریت استفاده بهینه از آب را برای کشاورزان برعهده گرفته و در کنار آن ها می ماندند، افزود: شنبه پیش رو جلسه ای با مسؤولان مرتبط با آب کشاورزی خواهیم داشت، کشاورزان بدانند که ما بی توجه به درد آن ها نبوده و کاملاً پیگیری می کنیم ما خود نیز فرزند کشاورز بوده و از رنج کشاورزی باخبریم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به تأکیدات مداوم و تذکرات خود به مسؤولین امر تصریح کرد: از مدت ها پیش دغدغه ما  کمبود آب بوده و نشست های مختلف با مسؤولان آب و همچنین با دستگاه قضا نیز نشستی داشتیم  مسؤولان کشاورزی باید همواره در کنار کشاورزان بوده و به آن ها برای استفاده بهینه از آب  آن ها آموزش دهند.

فلاحتی تغییرات آب و هوایی و کم شدن نزولات آسمانی را  از عواملی دانست که کشاورزی غرقابی را میسر نمی کند، گفت: مسؤولان آب کشاورزی بروند شهرستان ها را رصد کنند و وظایف خود را به درستی انجام دهند و نگذارند کم کاری همچون لکه سیاهی در پیش  اذهان مردم کشاورز  تداعی شود.

امام جمعه رشت به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: به ویژه در انتخابات شوراها باید دقت صورت بگیرد تا کسانی را انتخاب کنند که عزم خدمت داشته باشند نه اینکه صرفاً دنبال فرصتی برای کسب قدرت باشند.

فلاحتی داشتن تفکر جهادی را از ویژگی های  مهم انتخاب اعضای شورا عنوان کرد و گفت: به کسانی رأی دهید که دارای تفکر جهادی بوده و کار را برای خدا انجام دهند نه برای خود، متأسفانه خبرهای رسیده که برخی تصمیم به حضور در شورا گرفتند باید دقت کنند که شورا فرصتی برای خدمت به مردم است نه فرصتی برای ناامید کردم مردم به نظام و مسئولان.

وی با بیان اینکه مردم باید کسانی را انتخاب کنند که قانون بدانند و از مبانی و راهکارهای مهم شورا مطلع  باشند، افزود: بهتر است  مجلس شورای اسلامی گامی مهم در راستای محکم کردن آیین نامه اجرای این بخش بردارد تا کسانی صلاحیت را لازم دارند در این عرصه ورود کنند.

وی با اشاره به در آیات و روایات در خصوص شریعت اسلام گفت: در شریعت اسلام خداوند همه نیازهای انسان را بیان کرده است و اسلام دین کامل و جامعی است و هرکسی که پایبند به شریعت اسلام باشد هم دنیا و هم آخرت خود را تضمین کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : خطیب جمعه رشت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان