به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در سفر کاری به فدراسیون روسیه، با سرگی میلوشکین، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست که برخی از مدیران آن دستگاه حضور داشتند طرفین در خصوص توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کردند.

هادی تیزهوش تابان در این دیدار با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد دریای کاسپین می تواند رابطه خوبی با منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم با گسترش همکاری ها میان ایران و روسیه و با تغییر مدیریت در منطقه آزاد انزلی شاهد تحول اساسی در روابط دو منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در آستراخان صادرشده، گفت: با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، در مسیر زمینی برای حمل ونقل کالا از ایران به روسیه و برعکس مشکلاتی وجود دارد و به این دلیل لازم است کشتی های رو-رو در دریای کاسپین به کار گرفته شوند.

نقش محوری منطقه آزاد انزلی برای منطقه ویژه اقتصادی لوتوس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی برای منطقه ویژه اقتصادی لوتوس نقش محوری دارد، اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم با مدیریت جدید منطقه آزاد انزلی یک جلسه ویدئوکنفرانسی داشته باشیم.

سرگی میلوشکین با بیان اینکه لازم است حمل ونقل دریایی تقویت شود، گفت: ما می دانیم ایرانی ها دارای قدمت چهارهزارساله در امر تجارت هستند و ما باید از تجربیات آن ها در این زمینه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با همکاری یکدیگر می توانیم مشکلات لجستیک را حل کنیم، تصریح کرد: یک شرکت ایرانی به نام «رزا» از مجموعه هلدینک گلرنگ قطعه زمینی را در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» دریافت کرده و در حال احداث کارخانه برای تولید انواع شامپوها، صابون ها و انواع شوینده های خانگی هستند.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» آستراخان روسیه این اولین شرکت ایرانی است که در این منطقه ثبت شده است و فعالیت این شرکت می تواند نمونه ای باشد برای شرکت های ایرانی تا بتوانند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

میلوشکین همچنین  ابراز  امیدواری کرد که با کاهش شدت شیوع ویروس کرونا بتوانند همراه با یک هیأت بزرگ تجاری به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تیر

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان