به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، یاسر رمضان نژاد امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری بنیاد برکت در مکان فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته ۴۴ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های اقتصادی در شهرستان از سوی بنیاد برکت سرمایه گذاری شده است. 

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات به ۱۲۰ متقاضی روستایی برای ایجاد اشتغال پرداخت شد، افزود: این مشاغل در رسته های خدمات، صنایع دستی، کشاورزی و دام پروری توسط تسهیلگران این شهرستان استقرار پیداکرده است. 

مجری اشتغال زایی اجتماع محور استان گیلان با اذعان به اینکه بخشی از اقتصاد شهرستان سیاهکل مبتنی بر کشاورزی و دام پروری است، تصریح کرد: سیاهکل در زمینه گردشگری و صنایع دستی مزیت قابل توجهی دارد که انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ ظرفیت و توانمندی روستاها را با توجه به اهداف بنیاد برکت در راستای مشاغل زودبازده و پایدار با اهتمام ویژه به حصول برسانیم.

رمضان نژاد با بیان اینکه در سال دوم فعالیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه کسب وکارهای خرد در شهرستان سیاهکل هستیم، افزود: در سال ۱۴۰۰ دو بخش  از شهرستان سیاهکل زیر چتر حمایتی اشتغال بنیاد برکت می رود.   

فرماندار سیاهکل نیز با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت های موجود در روستا ها طرح های اشتغال زایی در این مناطق اجرا شود، اظهار کرد: اجرای طرح های محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در توسعه و رونق روستا ها از مهم ترین عوامل مانع از شهرنشینی و گسترش شکوفایی روستایی محسوب می شود.

رحمت حیدری نژاد با بیان اینکه از هر قدمی که برای توسعه شهرستان سیاهکل برداشته می شود استقبال می کنیم، گفت: اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار به منظور توانمندسازی اقتصادی اجتماعی روستایی باید در اولویت های مهم طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت قرار گیرد تا پایداری اشتغال، توسعه روستا ها و کمک به قشر آسیب دیده و محروم و کم درآمد را سبب شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مهدوی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان