به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا رمضانی گیلانی امشب در مراسم روز جهانی قدس در مصلا امام خمینی (ره) با بیان اینکه روز قدس روز انزجار ملت های مسلمان با رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: هرساله در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه مردم برگزار می شد ولی در سال گذشته و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا راهپیمایی ها لغو و مردم انزجار خود را از طریق فضای مجازی نشان دادند.

وی با اشاره به مهم ترین راهکار در خصوص پیروزی ملت فلسطین و آزادی قدس گفت: تنها گزینه ای که در رابطه با قدس شریف مطرح است مقاومت بوده و مذاکره در خصوص مسئله قدس خیالی باطل است، زیرا فلسطین برای فلسطینیان بوده و آوارگان فلسطینی باید به فلسطین بازگردند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با انتقاد از بی توجهی سازمان های بین المللی در خصوص آزادی قدس بیان کرد: خواست ملت فلسطین این است که خود حاکمیت خود را مشخص کنند، لذا سازمان های بین المللی باید به این مهم احترام بگذارند.

رمضانی با تأکید بر لزوم توجه به آیات قرآن که به مسئله مقاومت اشاره دارد، گفت: بحث مقاومت در قرآن کریم و روایات مورد تأکید قرارگرفته و در ۴۰۰ آیه در خصوص مقاومت وجود دارد.

وی مقاومت را مقابله با جریان استکبار دانست و بیان کرد: عده ای در تلاشند تا بگویند مقاومت با روح اسلام و اخلاق اجتماعی سازگار نیست  و این امر توسط مقامات غربی و شرقی مطرح شده است در حالی بحث مقاومت و جهاد برای استبداد، استعمار، سلطه جویی و سلطه گری نبوده و هدف آن مقابله با تجاوز و خودکامگی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه با ترک مقاومت و اخلاق از بین می رود، تصریح کرد: مقاومت عین رحمت الهی و اخلاق است و این امر به نوع نگاه و تفسیر ما بستگی دارد، زیرا مسئله مقاومت یک اصل اصیل اسلامی است که باید به آن توجه شود.

رمضانی با اشاره به نقش فضای مجازی در نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی افزود: در این روزهای کرونایی باید جنایات رژیم صهیونیستی در فضای مجازی به خوبی نشر داده شده و این روند در روزهای پسا کرونا هم باید ادامه پیدا کند.

وی با اذعان به در اختیار داشتن ۹۰ درصدی رسانه های جهان توسط رژیم صهیونیستی گفت: رسانه های جهان ۹۰ درصد در اختیار صهیونیست بوده و این جریان در تلاش است تا مانع از نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی در رسانه ها شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ساخت شهرک را مغایرت با قوانین بین المللی دانست و بیان کرد: رژیم صهیونیستی به راحتی به دلیل پشتوانه خود یعنی کشور آمریکا نقص های بین المللی بسیار زیادی جنایات بی شماری ازجمله ساخت شهرک و کشتار بی رحمانه را انجام دارد و توسط هیچ نهاد بین المللی محکوم نشده است.

رمضانی با انتقاد از روند کشتارهای رژیم صهیونیستی در انتفاضه های مختلف تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هدفش در دنیا سلطه گری بوده و برای انجام این کار  ۱۰ هزار و ۸۱۱ نفر را در انتفاضه القصی شهید کردند که جای بسیار تأسف دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسلمانان به مسئله فلسطین و قدس افزود: تلاویو با عربستان قرار تسهیلاتی منعقد کرده و تمکین کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی یک فاجعه برای جهان اسلام است زیرا باید از سلطه جهانی جلوگیری شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی به حقوق بشر و مسائل بین المللی کوچک ترین توجه ای ندارد، بیان کرد: در حالی استکبار و رژیم صهیونیستی از عدم داشتن جمهوری اسلامی به انرژی هسته ای تأکید دارد که خودشان صدها کلاهک هسته ای داشته و بارها کشورهای مسلمان را تهدید کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کاخ سفید

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان