به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا عصر امروز در جمع فرهنگیان منتخب این شهرستان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: معلم بودن یکی از صفات خداوند بوده و خدا در قرآن بارها به نقش معلمی خود اشاره کرده و به آن افتخار می کند.

وی اشاره به مشکلات موجود در فضای حقیقی و مجازی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا کار فرهنگیان در فضای مجازی پیام رسان شاد سخت و چندین برابر شده و کار تدریس در چنین فضایی از حوصله بسیاری از مردم خارج است.

امام جمعه آستارا با با بیان اینکه معلم هنوز در بین مسئولین دولت جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، افزود: خدا در قبال سختی کار معلمی، آن ها را عاقبت بخیر کرده و هم ردیف انسان های مؤمن و صالح قرار می دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جمع فرهنگیان منتخب این شهرستان در محل دفتر امام جمعه اظهار کرد: فرهنگیان در شرایط خاص کرونایی با تولید درس نامه، محتوای الکترونیکی، آموزش برخط در پیام رسان شاد و آموزش چهره به چهره در راستای باسواد کردن آینده سازان کشور سنگ تمام گذاشته اند.

سید سجاد موسوی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی براینکه «هر کس به من کلمه ای بیامورد من را بنده خویش قرار داده است»، گفت: نخستین معلم بشریت خدا است؛ چراکه به پیامبران و امامان معصوم تعالیم مختلفی داده است و این نشان از جایگاه والای شغل معلمی دارد.

به گزارش فارس، ۵۰ نفر از فرهنگیان منتخب آموزش و پرورش شهرستان آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در قالب چند برنامه مختلف ازجمله دیدار با فرماندار، دیدار با امام جمعه، حضور در سطح مدارس در طول هفته معلم موردتجلیل قرار گرفتند.

غبارروبی و گل باران مزار شهدای گمنام، مراسم نمادین سپاس معلم در فضای مجازی پیام رسان شاد، دیدار با خانواده معلم شهید فرهنگی یوسف مرحبا، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی در سطح کلاس های مجازی پیام رسان شاد ازجمله برنامه های امسال گرامی داشت هفته معلم در شهرستان آستارا بود.

۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت به مناسبت سال روز شهادت آیت الله مطهری در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان هفته معلم نام گذاری شده است.

شهید مطهری، معلم ماندگار، معلم، قدر و منزلت های معلمی، معلم، افسر سپاه پیشرفت، معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، معلم و زیست بوم جدید، چالش ها و فرصت ها، معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی، معلم، پیشکسوتان و چهره های ماندگار روزشمار امسال هفته معلم هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : پایین سالکویه

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان