قدس نماد وحدت جهان اسلام است

۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ۱۲:۴۴ چاپ کد خبر: 118325

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی قدس در بوستان گلباغ نماز این شهر با بیان اینکه در شرایط کرونا امکان راهپیمایی بی نظیر مردم مثل سال های گذشته امکان پذیر نبوده است، اظهار کرد: در چند هفته گذشته و با برگزاری جلسات مختلف برنامه ریزی و هماهنگی خوبی به مناسبت روز جهانی قدس در گیلان انجام گرفته است.

وی با اشاره به جهانی شدن روز قدس در تقویم جمهوری اسلامی گفت: پس از نام گذاری روز جهانی قدس با تدبیر امام راحل (ره) به زعم استکبار و رژیم صهیونیستی مناسباتی برای تقویم ملی ایران بود ولی کمتر از یک دهه این مناسبت جهانی شد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به روز قدس توجه ملت های مسلمان منطقه افزود: نام گذاری روز قدس احیاگر مردم فلسطین و آزادی قدس شریف به عنوان نخستین قبله گاه مسلمان بوده است.

زارع قدس را نماد وحدت جهان اسلام دانست و بیان کرد: امروز تمامی ملت های آزادی بخش این روز خجسته را با عنوان نماد وحدت ملت های اسلامی در دفاع از مردم فلسطین می دانند.

وی با اذعان به نادیده گرفتن حق آزادی ملت مظلوم فلسطین توسط برخی از حکام کشورهای منطقه تصریح کرد: در سال های اخیر برخی از حاکمان ملت های اسلامی در راستای دفاع از ملت مظلوم فلسطین خوب عمل نکردند ولی آنان بدانند راه همگان دفاع از قدس شریف بوده و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت شکننده تر است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان