به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  احمد ابراهیمی ظهر امروز در مراسم رزمایش سراسری مواسات و توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی در ماه رمضان در استادیوم ورزشی شهید عضدی رشت، با تبریک فرارسیدن روز بسیج سازندگی اظهار کرد: ۲۰ سال از تأسیس سازمان بسیج سازندگی گذشته و این نهاد هدفش خدمت به مردم و محرومین در سطح کشور بوده و در این ۲۰ سال خدمات بسیار زیادی توسط افراد جهادگر به مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گیلان در طول یک سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳۰ دهنه پل روستایی احداث و تعمیر و همچنین ۲۸ جاده روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان بازسازی شده و این روند در طول سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد یافت .

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اهتمام بسیج و سپاه در تأمین جهیزیه برای زوج های جوان افزود: از سال گذشته و با شیوع موج کرونا در کشور زوج های جوان بعضاً برای تأمین جهیزیه با مشکل مواجه شده و در همین راستا ۳۰۰ سری جهیزیه در بین زوج های گیلانی توزیع شده است

ابراهیمی یکی از اهداف بسیج سازندگی در کشور را احداث مسکن محرومین و مددجو دانست و بیان کرد: با تلاش مهندسین و جهادگران بسیج سازندگی ۷۹۳ واحد مسکن مددجو و همچنین در سه سال گذشته دو هزار واحد مسکونی در نقاط دورافتاده و روستایی احداث و ۲۵۰ واحد مسکونی مرمت شده اند .

وی با اذعان به آتش به اختیار و قانون مدار بودن گروه های جهادی در گیلان تصریح کرد: گروه های جهادی در استان هم آتش به اختیار بوده و قانون مدار به طوری که در هنگام بحران به طور خودجوش در مناطق حضور پیداکرده و به طور قانون مدار در سامانه فعالیت خود را ثبت می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان فعالیت این نهاد را فقط مختص گیلان ندانست و گفت: بسیج سازندگی سپاه قدس در سیل مازندران و گلستان  ۲۱۰ واحد مسکن را تعمیر و ۸۷ واحد را از صفر ساخته و با لوازم منزل به مردم تحویل داده است.

ابراهیمی از فعالیت سه هزار گروه جهادی در گیلان خبر داد و افزود: در گیلان ۱۵ هزار جهادگر در قالب سه هزار گروه جهادی فعالیت داشته و آماده خدمات رسانی در کل کشور به مردم هستند.

وی با اشاره به توزیع ۳۳۶ هزار بسته معیشتی در قرارگاه مواسات گیلان بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۳۷ میلیارد تومان بسته معیشتی به مردم گیلان و در بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش فارس، به مناسبت روز جهانی قدس امروز پنج هزار بسته معیشتی در راستای توزیع ۴۴ هزار بسته در ماه رمضان در بین نیازمندان گیلانی توزیع شد.

انتهای پیام/خ

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان