به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عظیم مدبری در جلسه ای که امروز با مجری اشتغال اجتماع محور استان گیلان در راستای توسعه و تکثیر آبزی پروری در حوزه مشاغل خانگی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه شیلات گیلان در زیر بخش های مختلف پتانسیل های بالقوه ای دارد که سرمایه گذاری های حمایتی به همراه هم افزایی همراهی و اندیشه درست در تخصصی کردن کسب وکارها می تواند بالفعل شده و هدفمند پیش رود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه شیلات و آبزی پروری ظرفیت هایخوبیدر استان وجود دارد، گفت: نباید شیلات را فقط محدود به پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی کرد و باید از هم جواری با دریای خزر که خود ثروتی در تولید درآمد است، فرصت مناسبی برای بهره وری های بهینه با توجه به پتانسیل های ممتازی که ازنظر منابع زیرساختی و آموزشی دارد صورت گیرد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه ازلحاظ منابع و زیرساخت آموزشی و تولیدی داری رتبه اول در کشور هستیم، تصریح کرد: با توجه به برخوردار بودن از مزیت های توسعه محور دانشگاهی و مراکز تخصصی شیلات، تعدد مزارع و هم حوضچه های تکثیر ماهی و تولید ماهی می توانیم در سه زمینه خرد ماهیان خاویاری، عملکرد مثبت در سطح کشور داشته باشیم.

مدبری با بیان اینکه دغدغهتولید و اشتغالمشکل اساسی اقتصاد روستا است، افزود: با حمایت های اعتباریبنیاد برکتو لینک شدن حوزه تخصصی شیلات و دستگاه های موازی کننده منطبق با قوانین نهضت شگرفی در اقتصاد و تولیدات صادراتی شیلات با تنوع گسترده ایجاد خواهد شد.

وی با توجه به شتاب توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان گیلان بیان کرد: اگر اهتمام همه دست اندرکاران حوزه اشتغال و دستگاه های متولی و سازمان آب، مانع زدایی و رفعموانع تولیدباشد، هر روستایی با احداث و استقرار یک مخزن زینکالیوم چهار تنی و استقرار دو فیل ماهی می تواند درآمدی که رونق و شکوفایی قابل وصف را برای خانوارهای روستایی داشته باشد ایجاد کند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به درآمدزایی در تنوع، تراکم و گیاهان آبزی گفت: با توسعه پرورش زالو از یک سو فرصت های شغلی جدید برای جوانان بیکار ایجاد می شود و از سوی دیگر افزایش درآمد اقتصادی روستاییان رقم خواهد خورد و سود خوبی هم نصیب سرمایه گذاران می شود.

حمایت بنیاد برکت از طرح های شیلاتی در گیلان

مجری اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به حمایت از کسب وکارها جهت ایجاد اشتغال اظهار کرد: بنیاد برکت در برنامه ریزی های خود باهدف افزایش اشتغال، بهبود تولید آبزیان، سرمایه گذاری بر روی طرح ها و ایده های نوآورانه، کارآفرینانه و دانش بنیان، در نظر دارد به فعالان این حوزه در قالب تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد حمایت و پشتیبانی کند.

یاسر رمضان نژاد با اشاره بهروش های شناسایی، سرمایه گذاری بر روی ایده ها و کسب وکارهای آبزی پروری در مدلی که بنیاد برکت دنبال می کند، گفت: در طرح سرمایه گذاری حمایتی اجتماع محور بنیاد برکت، شناسایی، نهادسازی، افزایش تولید آبزیان و افزایش اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در حوزه آبزیان را بر عهده تسهیلگران توسعه تعریف می شود.

وی با اشاره به ممتاز بودن صنعت شیلات گیلان در حوزه پرورش  آبزیان کشور بیان کرد: از دستگاه های متولی و نهادهایی که قوانین این حوزه را مقرر می کنند درخواست داریم با مساعدت، به حمایت از تولید آمده و مناطق مستعد و با ظرفیت این بخش را معرفی کرده و با مشارکت در تخصص و مهارت افزایی سرمایه گذاری، بنیاد را با حصول نتایج مطلوب و ثمربخش یاری کنند.

به گفته مجری اشتغال بنیاد برکت استان گیلان، حمایت از کسب وکار در صنعت آبزی پروری با تمرکز بر حمایت از اقشار کم درآمد و جوانان از سوی بنیاد صورت می گیرد و مشاغل دانش بنیان می توانند در قالب طرح های خلاقانه و نوآورانه از این بستر برای رشد و رونق اقتصادی بهره مند شوند.

رمضان نژاد با بیان اینکه استقرار مشاغل خرد و خانگی بنیاد علاوه بر محرومیت زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان مناطق محروم و روستایی باعث تولید محصولات مختلف شده، تصریح کرد: تأمین امنیت غذایی، قطع واردات، جلوگیری از خروج ارز از کشور، توسعه اقتصاد و رونق صادرات از اهداف بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اجرای طرح های اشتغال زایی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان