به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرید بصیری مقدم عصر امروز در نشست مشترک با نیروهای ستادی آموزش و پرورش در محل شبکه بهداشت و درمان اظهار کرد: با افزایش واکسیناسیون عمومی امیداوریم زندگی مردم ازجمله مباحث به مربوط به آموزش و پرورش به روال عادی خود برگردد.

وی با اشاره به استقرار پایگاه واکسیناسیون ویروس کووید ۱۹ در ساختمان بیمارستان قدیم شهرستان آستارا گفت: حدود ۵۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی در پایگاه واکسیناسیون کرونا وجود دارد که به لحاظ ایجاد پایگاه، این شهرستان در جایگاه نخست استانی قرار دارد.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه تزریق واکسن به سال مندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است، بیان کرد: ایمنی جامعه با مشارکت افزایش می یابد، در حالی که این شهرستان به لحاظ تزریق واکسن کووید ۱۹ کمترین مشارکت عمومی را دارد.

بصیری مقدم با بیان اینکه قبل از تزریق واکسن شرح حالی از فرد گرفته می شود که در صورت نبود علایم واکسن زده می شود، افزود: طبق ابلاغیه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مادران باردار، افرادی با علایم کووید ۱۹ و تست های PCR  مثبت نباید واکسن دریافت کنند.

وی زمان واکسینه دانش آموزان و فرهنگیان را مرداد لغایت شهریور ۱۴۰۰ دانست و تصریح کرد: یک هزار و ۴۸۷ نفر از سال مندان و افراد مبتلا به بیماری های خاص در شهرستان آستارا نسبت به بیماری کرونا واکسینه شده اند که پس از ایمن سازی سال مندان بالای ۸۰ سال، نوبت افراد بالای ۷۵ سال است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جمع مدافعان سلامت این شهرستان امتحانات پایه های نهم و دوازدهم متوسطه را حضوری دانست و اظهار کرد: جهت برگزاری امتحانات پایه نهم ۳۶ مدرسه و برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم ۶ واحد آموزشی در سطح شهر و روستاها پیش بینی شده است.

سید سجاد موسوی رعایت دستورالعمل های بهداشتی اعم از تهیه ماسک، مواد ضدعفونی کننده، اتاق ایزوله، تب سنج و فاصله دو متری را در حوزه های امتحانات نهایی الزامی دانست و بیان کرد: به خانواده ها توصیه شده است از تجمع در محوطه مدارسی که امتحانات آن ها به صورت حضوری برگزار می شوند خودداری کنند.

وی اجرای طرح کوچ را با هدف جلوگیری از بروز بیماری های زمینه ای در دانش آموزان دانست و تصریح کرد: به دلیل غیرحضوری بودن کلاس های درس و تحرک کم دانش آموزان احتمال چاقی یا لاغری در آن ها پیش بینی می شد؛ به همین دلیل طرح کوچ در دستور کار قرار گرفت تا قد و وزن دانش آموزان را کنترل کند.  

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مسجد امام حسین

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان