به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پویش سفره ای به وسعت ایران با هدف دست گیری از خانواده های نیازمند در مناطق محروم به همت کانون خدمت رضوی و جمعی از روحانیون اهل تسنن و تشیع در سطح شهرستان آستارا مورد اجرا قرار گرفت که در قالب این پویش، ۱۱۰ بسته ارزاق در دو مرحله بین نیازمندان توزیع شد.

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان آستارا با بیان اینکه ۵۰ درصد از نیازمندان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام هستند، اظهار کرد: به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیش گیری از شیوع ویروس کرونا، توزیع بسته های حمایتی در قالب مراجعه خانه به خانه خادمیاران در روستاها و سطح شهر صورت گرفته است.

به گفته بهنام ابراهیم زاده، برنج، لوبیا، روغن مایع، پنیر، چای خشک، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، سویا، خرما، عدس، تخم مرغ، قند و شکر ازجمله اقلامی هستند که در قالب پویش سفره ای به وسعت ایران در طول ماه مبارک رمضان به دست نیازمندان ساکن روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا رسیده است.

وی ارزش ریالی هر یک از بسته های حمایتی توزیع شده در بین نیازمندان را حدود ۴۰۰ هزار تومان برآورد کرد و افزود: در کنار کمک های مادی کمیته امداد، خادمیاران و آستان قدس رضوی از نهادهای دولتی و بخش خصوصی نیز انتظار داریم در دست گیری از نیازمندان جامعه به کانون خدمت رضوی کمک کنند.

 

۷۶ خادمیار از اقشار مختلف مردم ازجمله بسیجیان، بازاریان، فرهنگیان، و روحانیون اهل تسنن و تشیع تحت پوشش کانون خدمت رضوی شهرستان آستارا هستند که در پویش سفره ای به وسعت ایران حدود ۱۵ نفر از خادمیاران در فرآیند خرید، بسته بندی و توزیع بسته های حمایتی با کانون همکاری کرده اند.

حجت الاسلام مهدی تیموری از روحانیون اهل تشیع و یکی از خادمیاران رضوی شهرستان آستارا نیز اجرای پویش سفره ای به وسعت ایران را در پی عمل به منویات مقام معظم رهبری دانست و افزود: مقام معظم رهبری به خادمیاران مأموریت داده است تا با کمک خیرین بتوانند خدمات بهرتی به نیازمندان ارائه دهند.

شیخ حمید مؤمنی، امام جمعه روستای تسنن نشین شیخ محله عنبران نیز با بیان اینکه در دین مبین اسلام و فرهنگ ایران همواره به ایثار و انفاق سفارش شده است، گفت: روحانیون اهل سنت دوشادوش برادران دینی خود در دست گیری از نیازمندان پاپیش گذاشته اند و خدمت در راه خدا را برای خود افتخار می دانند.

 

به گزارش فارس، اجرای طرح ویزیت رایگان در روستاهای مرزی عنبران و باغچه سرا، کمک به خرید جهیزیه نوعروسان تحت پوشش و نیازمندان و مشارکت در به سازی و بازسازی مسکن مددجویی از دیگر اقدامات کانون خدمت رضوی در سطح شهرستان آستارا است.

هم چنین چهار هزار و ۸۰۰ بسته حمایتی اعم از غذای گرم و ارزاق موردنیاز به همت سپاه، گروه های جهادی و کمیته امداد امام خمینی و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال لوازم خانگی به همت ستاد اجرایی امام خمینی(ع) در طول ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان و نوعروسان توزیع شده است.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بلومبرگ

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان