به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به اولویت نخست مسؤولان در گیلان  مبدل شده است، اظهار کرد:  عزم همگانی میان مسؤولان دستگاه های اجرایی، قضایی، تقنینی، نیروهای مسلح، نهادها و مردم آگاه در راستای مدیریت سواحل وجود دارد.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد فعال در صیانت از منابع طبیعی در گیلان افزود:  در کنار مردم علاقه مند به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه با دغدغه مندی پیگیر موضوعات بوده و نقش آنان بسیار مهم است.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی  سهل انگاری ها و  اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت وساز در حریم ساحل گفت:  وجود ادبیات مشترک قانونی و حرکت بر مبنای اسناد بالادستی همچون آمایش سرزمینی تدوین شده که به توسعه گیلان برمبنای سبز آبی با رویکرد طبیعت و دریامحوری کمک می کند.

زارع با تأکید بر ضرورت سرانجام رسیدن اجرای طرح تحقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان های شمالی در دولت بیان کرد: اقدامات مؤثر صورت گرفته طی دو سال اخیر همچون پایش هوایی ۲۷۰ کیلومتر از نوار ساحلی استان، پایش پهنه تالاب بر اساس برنامه مدون و اجرای کاداستر می تواند بسیاری از مناقشات را کاهش می دهد.

وی پیگیری قضایی صاحبان سازه های مجوز دار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد محدوده سرزمینی گیلان از اراضی جنگلی، مرتع و ساحل بوده و در راه صیانت و حفاظت از این منابع  تفاوتی میان دستگاه ها و نهادها وجود ندارد و تمامی نهادها در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه های متولی باید همراهی کرده و با افراد سودجو و ساخت وسازهای غیرمجاز در سواحل برخورد جدی شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان