این بازیگر معروف سینما اظهار کرد : شاید خیلی از همکاران به مشکلات ریز و دستمزد اشاره کنند ولی جدای همه مشکلات ریز و دستمزدها ، عدم وجود فیلمنامه خوب ، عدم توجه به توانایی های بازیگر در نقش های متفاوت از معضلات سینمای ایران است.







به گزارش لنگرنیوز تا چندی دیگر ، طنز دو شارلاتان بزرودی در تلویزیون های خانگی پخش خواهدشد و این طنز نگاه جدیدی در مقوله طنز به مشکلات سینمایی دارد.



یزدان فتوحی یکی از طنزپردازان سینمای کشور است که گفت و گوی کوتاهی در خصوص طنز دو شارلاتان و مشکلات سینمای ایران داشتیم.



یزدان فتوحی در گفت و گو با برنگار لنگرنیوز در خصوص این طنز گفت : دوشارلاتان قصه دو آدمی است که سال ها برای رسیدن به هدفی که بازیگری است تلاش می کنند و هر کاری کردند به نتیجه ای نرسیدند و اصولا فکرشان این است که مافیا مانع ورود این افراد به سینما می شود.



وی افزود : حرف اصلی این فیلم این است که یک فرد باید توانایی خود را به خوبی نشان دهد که با احتمال وجود مافیا ، چیزی مانع پیشرفت یک فرد که به سینما و بازیگری علاقه دارد نگردد.



فتوحی گفت : باید در برابر مشکلات تلاش و استمرار کرد و مشکلات را کنار گذاشت .



این طنزپرداز با بیان اینکه بزرگترین معضل سینمای ایران فیلمنامه است گفت : اصولا به فیلمنامه ترتیب اثری داده نمی شود و هزینه خوبی هم برای نوشتن فیلمنامه در نظر گرفته نمی شود.



وی تصریح کرد : به طور مثال بنده با وجود دغدغه های فراوان به عنوان یک نویسنده مجبورم چند فیلمنامه بنویسم در صورتی که در هیچ کجای دنیا این چنین نیست.



فتوحی ادامه داد : در کشور های دیگر به فیلمانه نویس هزینه پرداخت میکنند تا چند سال تحقیق و بررسی کند و بعد با توان بیشتر به نوشتن مشغول شود .



این بازیگر سینما گفت : یکی دیگر از مشکلات سینمای ایران این است که یک سری افراد در گذشته کارهایی انجام دادند که امروزه نامشان معروف شده است و به دلیل معروفیت یک شخص بقیه تهیه کنندگان نیز به سراغ همان فرد می رود .



یزدان فتوحی اظهار کرد : در برخی اوقات دیده می شود که از یک نویسنده چند فیلم نامه نوشته و به مرحله اجرا گذاشته می شود و دیده می شود که همه فیلم ها شبیه به هم هستند و به نوعی فیلمها زیراکس شده میباشد و دلیل ان این است که چند فیلم فقط با یک دیدگاه نوشته شده است و عملا گفته می شود که چون فلانی است پس حتما فیلمنامه او عالی است.



این طنزپرداز افزود : بزرگترین چیزی که ما در ایران رعایت نمی کنیم و در مقابل فیلم های هالیوود را نقد می کنیم و اثرات منفی فیلم های هالیوودی را گزارش می دهیم دلیل آن این است که تولید کنندگان خارجی ، بازیگران و فیلمانه نویسان هالیوودی را حمایت و کمک می کنند که فکر کنند که در 10 سال آینده چه اتفاقی می افتد ، این در صورتی است که ما به نویسندگان خود هزینه پرداخت می کنیم که در مورد 10 سال گذشته فیلم نامه بنویسد و این تفاوت خیلی فاحش است.



وی با بیان اینکه اگر فیلم های هالیوودی را نگاه کنیم شاید به ذهن تخیلی بیاید ولی 10 سال بعد متوجه میشویم که هدف ان فیلم هالیوودی چه بوده است تصریح کرد : در غرب به نویسندگان اهمیت داده می شود و به حرفاهاش توجه می شود در صورتی که در ایران باید نویسنده به حرفایی گوش کند .



یزدان فتوحی ادامه داد : در ایران مرسوم است که مثلا از یزدان فتوحی فیلم طنزی پخش شده است که مردم از آن فیلم خوششان امده است و همه پیشنهادها برای فیلم های بعدی هم در قالب طنز است و به توانایی دیگر بازیگر توجهی نمیکنند و این مشکلاتی بنیادی است.



این بازیگر معروف سینما اظهار کرد : شاید خیلی از همکاران به مشکلات ریز و دستمزد اشاره کنند ولی جدای همه مشکلات ریز و دستمزدها ، عدم وجود فیلمنامه خوب ، عدم توجه به توانایی های بازیگر در نقش های متفاوت از معضلات سینمای ایران است.



وی تصریح کرد : بنده 20 سال است که در سینما مشغول به کار هستم و در حال حاضر به اینجایی که به نظرم هیچ جایی نیست رسیده ام ولی خیلی اتفاقات راحت تری باری یک سری از ادم ها می افتد که خیلی زود معروف می شود ولی از سوی دیگر ماندکاری کمی دارند .



فتوحی افزود : من به عنوان کسی که کار خود را از سینما اغاز کردم یک تعهدی نسبت به سینما دارم که ان را یک خانواده محسوب می کنم و هر کسی لیاقت ورود به سینما را ندارد.



یزدان فتوحی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید گفت : در حال حاضر در نقش مظفر پیروز در فیلم معمای شاه ساخته محمد رضا بذری مشغول به کار هستم و در این فیلم نقش یک ادم کاملا جدی و ادم کاملا موزی را ایفا می کنم و اصلا کمدی نیست و اقای بذری به بنده اعتماد کردند .



وی تصریح کرد : این فیلم از سه سال پیش اغاز شد و کماکان ادامه دارد و فکر میکنم یک سال دیگر به پایان کار باقی مانده باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان