به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، بازار و صادرات به روسیه در سال های اخیر از توجه زیاد بازرگانان و تجار ایرانی برخوردار بوده است.

کشور روسیه با جمعیت تقریبی ۱۴۴ میلیون نفر، یکی از کشورهای پر جمعیت اروپا و یکی از کشورهایی است که در زمینه صادرات کالا از ایران مقصد بسیار خوبی برای بازرگانان ایرانی بوده و از اهمیت خاصی نیز برخوردار است.

این کشور به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریاچه خزر و نزدیک بودن به ایران از نظر مسافت، از ظرفیت مناسب و بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است.

ایران در شرایطی که تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی قرار داشته و بسیاری از خواص با ناامیدی از بسته بودن درب بازارهای جهانی بر روی ایران  سخن می گویند، یک جوان ایرانی در تالش با صادرات محصولات کشاورزی ازجمله کرفس علاوه بر ارزآوری و ایجاد اشتغال در داخل بازار این محصول که در انحصار تجار رژیم صهیونیستی بود را به دست گرفته است.

 فعالیت های محمد طهماسبی بازتاب گسترده ای در بین تجار رژیم صهیونیستی داشته است، به طوری که رسانه های رژیم اشغالگر قدس خسارت های کلان تجار این کشور در زمینه صادرات کرفس در طول سال های گذشته را ناشی حضور این جوان ایرانی در بازار روسیه می دانند.

این صادرکننده جوان معتقد است با استفاده از دانش و تکنولوژی روز می توان ماندگاری و قدرت رقابت محصولات کشاورزی و تولیدات داخلی را افزایش داد تا توان رقابتی محصولات ایرانی در بازارهای جهانی بالا برود.

او شعار ما می توانیم را سرلوحه کار خود قرار داده و می گوید در این راه سختی های بسیاری نیز تحمل کرده و روزهای ابتدایی کار خود با مشکلات بسیاری و به صورت خورد بار خود را بفروش می رساند.

 

اما خبرنگار نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی طی گزارشی مدعی شده بود که در پشت صحنه جنگ واقعی بین کشاورزان رژیم صهیونیستی و کشاورزان ایرانی در جریان است. رژیم صهیونیستی هرسال ۲۰ هزار تن کرفس به مسکو صادر می کند اما امسال روس ها کرفس ایرانی را ترجیح دادند بنابراین ۲۵ درصد محصولات کشاورزان رژیم صهیونیستی روی دستشان ماند و هدر رفت.

صادرات کرفس توسط این جوان ایرانی بطور مستقیم برای حدود ۷۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از یکصد نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایحاد کرده است .

 

طهماسبی نخستین فردی است که با تولید کرفس پاکوتاه زمینه تولید و صادرات این گیاه در ایران را فراهم کرده و همچنین او با آموزش تولید این گیاه به تجار دیگر زمینه ایجاد اشتغال و صادرات کرفس را برای تعدادی دیگر از تجار ایرانی نیز فراهم کرد.

 

 

سالیانه حدود چهار تا پنج هزار تن کرفس از ایران به کشور روسیه صادر می شود که با حمایت از صادرات تولیدات بخش کشاورزی به کشورهای همسایه ازجمله روسیه، عراق، بحرین، عمان، افغانستان و حتی کشورهای آسیای شرقی می توان موجبات بهبود وضعیت معیشت کشاورزان و اشتغال زایی و ارزآوری برای کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وندی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان