به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید منشی زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز مزرعه به عنوان یکی از روش های ترویجی مؤثر در طرح نظام نوین ترویج کشاورزی است، اظهار کرد: لاهیجان یکی از قطب های تولید چای در کشور بوده و به این دلیل روز مزرعه چای در شهرستان لاهیجان و در باغ چای یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان لاهیجان در تاریخ  ۲۱ اردیبهشت­ ماه سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف خود برگزاری روز مزرعه در گیلان گفت: تولید و برداشت چای در کشور همواره با مشکلاتی در حوزه خاک ورزی و مکانیزاسیون مواجه بوده است لذا باید با به کارگیری دانش فنی و تخصصی روز این مشکلات رفع شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت برگ سبز چای با استفاده از ماشین برگ چین تک نفره شارژی در کشور خبر داد و افزود: برداشت برگ سبز چای به این طریق بسیار مثمر ثمر واقع شده و با پیگیری های صورت گرفته این امر برای اولین بار در این استان و در شهرستان لاهیجان اجرایی شد.

منشی زاده با تأکید بر لزوم توجه به برداشت مکانیزه چای در کشور بیان کرد: با توجه به توسعه فناوری جدید در باغات چای در شرق استان، برنامه روز مزرعه چای با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان، پژوهشکده چای کشور، کانون بسیج سازندگی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به توسعه فناوری جدید در باغات چای در شرق استان، برنامه روز مزرعه چای با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان، پژوهشکده چای کشور، کانون بسیج سازندگی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی اجرا گردید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان