به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی شفت عصر روز گذشته با حضور در پایتخت در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع و خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.

عده ای از آموزشیاران نهضتی تجمع کننده در مقابل مجلس مدعی هستند که سوابق کاری آن ها به پیش از سال 1392 برمی گردد اما هنوز بلاتکلیف اند.

آن ها مدعی هستند سال ها در مناطق کمتر توسعه یافته شفت ازجمله مناطق امام زاده ابراهیم(ع) و سیاهمزگی شفت دوران سخت و مشقت بار تحصیل را در مراکز آموزش عالی طی کرده اند اما همچنان علیرغم وعده های پیشین مسئولان برای ساماندهی آن ها، گره ای از کارشان وا نشده است.

عده ای دیگر از معترضان نیز معتقدند سال های شیرین خدمت در عرصه آموزش به بی سوادان و کم سوادان شهر و منطقه شان موجب شده تا جذب و استخدام آن ها در نظام آموزشی به عنوان اولویت دومشان تلقی شود درحالی که سن آن ها در حال عبور از شرایط سنی در نظر گرفته شده در نظام اداری و استخدامی کشور است.

تجمع کنندگان نهضتی یکی از بزرگ ترین درخواست هایشان اهتمام و توجه ویژه خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس است تا هر چه سریع تر تکلیفشان، تعیین شود.

تجمع کنندگان در بنرهایی که در دست داشتند مدعی بودند که آموزش دهنده فردبه فرد هستند و خواهان برقراری عدالت اند. آن ها همچنین معتقدند پس از یک دهه خدمت، استخدامی حق مسلم آن ها است.

 

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این رابطه به خبرنگار فارس می گوید: مجلس و به ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس با جدیت دنبال احقاق حقوق همه آموزشیاران، نهضتی ها، حق التدریسی ها و سایر گروه های آموزشی فعال در نظام تعلیم و تربیت است.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اغلب آموزشیاران نهضت سوادآموزی تنها یک محصل دارند و وزارت آموزش تاکنون علیرغم پیگیری های مستمر و پیاپی به این گروه ها توجه خاصی نداشته و زیر بار نرفته است.

بهروزی فر می گوید به عنوان یک مطالبه گر در مجلس حقوق آموزشیاران نهضتی را همچون گذشته دنبال خواهد کرد و خوش بین هست تا پیگیری های مستمر منتج به نتیجه شود.

امروزه بی عدالتی یکی از حلقه های مفقوده نظام اداری استخدامی است و در ادارات و سازمان های دولتی به کرات مشاهده می شود که چندین نوع رابطه استخدامی با دستگاه وجود دارد که در انجام فعل و کار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند اما در دریافت حقوق و مزایا اختلافات و تمایزات معنادار است.

برقراری عدالت اجتماعی و اداری یکی از مهم ترین مطالبات در گروه های مختلف اداری و مشاغل صنفی است که به جدیت نیازمند طرح های تقنینی و نظارت در اجرای مصوبات مصرح قانون های بالادستی و اجرایی کشور است.

مطالبه به حق آموزشیاران نهضت سوادآموزی حالا اگر با یک دانش امور و محصل باشد و یا چند دانش امور بدون شک نیاز مبرم جامعه تا ریشه کنی کامل بی سوادی است و اگر نیازشان حیاتی نباشد، اساساً نیروی انسانی تحصیل کرده و امیدوار به آینده نباید به کارگیری شود.

اکنون که سیاست های انبساطی و انقباضی دولت ها در استخدام نیروی های انسانی موردنیاز موجب شده تا حجمی از نیروهای در بسیاری از دستگاه ها ازجمله وزارت عریض و طویل آموزش وپرورش بلاتکلیف باقی بمانند درحالی که فرصت استخدام و قوانین حوزه آن بسیار محدودکننده و ممکن است با تساهل سهوی، نابود نیز شوند.

 انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان