به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز به مناسبت  روز ارتباطات و روابط عمومی  در دیدار هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه روابط عمومی پیوندی میان خبرنگاران و ادارات در سطح کشور است، اظهار کرد: روابط عمومی آمیخته ای از هنر، خلاقیت و علم برای ایجاد و توسعه تفاهم، اعتماد افزایی و افزایش سرمایه اجتماعی است که وقتی با عشق، علاقه و کوشش خستگی ناپذیر همراه می شود، می توان از آن به هنر هشتم» هم یادکرد.

وی روابط عمومی را  پل ارتباطی سازمان ها با افکار عمومی دانست و گفت: فعالیت های مداوم و برنامه ریزی شده روابط عمومی ها برای تعمیق ارتباطات در سویه های مختلف و متعدد، در واقع تلاشی در راستای تحکیم پل ارتباطی سازمان ها با افکار عمومی است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه  روابط عمومی ها در جهت تحقق اهداف و راهبردهای سازمانی به مخاطبان باید گام بردارند، بیان کرد:  روابط عمومی یک رفتار مدیریتی است که با آگاهی از تصمیمات در سطوح عالی، با انجام فرآیند اطلاع یابی و پردازش اطلاعات، آن ها را در قالب فرآورده های متنوع اطلاع رسانی باید گام بردارد.

زارع با تأکید بر لزوم توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی در ادارات افزود:  فعالان این عرصه باید همواره و پیوسته، خود را در فرآیند یادگیری و آموزش های روز، قرار داده تا از این طریق گام هایی ثمربخش برای رفع نیازهای مخاطبان خود بردارند.

وی نقش آموزشی برای دانش افزایی و به روزرسانی اطلاعات مدیران روابط عمومی را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: یکی از انتظارات من از شورای هماهنگی روابط عمومی ها برگزاری کارگروه آموزش و پژوهش استان است، زیرا  سطح دانش اجتماعی و قدرت تجزیه وتحلیل فعالان عرصه روابط عمومی منجر به ارتقاء سرمایه های اجتماعی می شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش روابط عمومی ها در تبیین این شیوه زیست جدید و رعایت دستورالعمل ها برای کاهش آسیب های مردم در ایام کرونا گفت: در ایام کرونا و همه گیری کووید ۱۹، سبک زندگی مردم تغییر کرده و روابط عمومی ها نقش مؤثری در ترویج این امر داشتند.

زارع فرا رسیدن انتخابات را گشوده شدن فصل جدیدی از تاریخ جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: تقویت دموکراسی و مردم سالاری دینی، نیازمند مشارکت حداکثری و تحقق این مهم، مستلزم اعتماد افزایی عمومی است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان