کاهش قابل توجه ورود آب به سد سفیدرود

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۲:۴۱ چاپ کد خبر: 118710

وحید خرمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به کاهش ۹۰ ورود آب به سد سفیدرود اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد سفیدرود می شود درحالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۲۶۷ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی علت کاهش ورود آب به سد سفیدرود را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالادست عنوان کرد و افزود: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۹۲ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲۲ درصدی را هم اکنون نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با اشاره به اجرای نوبت بندی آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود، گفت: بر اساس برنامه، آب کانال چپ سد سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح روز ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز قطع و سپس به مدت هشت روز آبگذاری خواهد شد.

خرمی با بیان اینکه تحقق کامل برنامه لایروبی انهار و زهکش ها نیازمند به لایروبی است، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده است.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان باید تقویم زراعی تدوین شده را رعایت کنند، گفت: کشاورزان هر چه سریع تر باید اقدام به نشاکاری برنج کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با تأکید بر ضرورت حفظ ایمنی در حرایم رودخانه ها و کانال های آب تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری به منظور تأمین آب کشاورزی، جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی، شهروندان گرامی از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری و تأسیسات آبی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : بشار اسد

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان