به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، کریم همتی عصر امروز در آئین افتتاح 230 خانه هلال در گیلان در سالن شهید انصاری استانداری بابیان اینکه گیلان یکی از نقاط حادثه خیز در کشور است، اظهار کرد: دیدگاه های مسؤولان استانی شنیده شد و در راستای عملکرد بهتر در خدمات رسانی به مردم گیلان موردتوجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر هلال احمر در امدادرسانی به موقع به مردم گفت: امروز کرونا کار را در عرصه امدادرسانی سخت تر کرده اما با وجود این سختی ها باز هم هلال احمر در حال ارائه خدمات خود به مردم است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه مسئله خانه های هلال از سال ۹۴ در دستور کار هلال احمر قرارگرفته است، تصریح کرد: در این مدت  تلاش شد تا خانه های هلال توسعه یابد و ساخت خانه های جدید در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار گیرد لذا باید خانه های هلال توسعه یابد ولی ساخت خانه های جدید در نقاط مختلف کشور در دستور کار قرار گیرد ولی فقط در سه استان کشور اجرایی شد.

همتی ساخت خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت را یک طرح خوب در کشور دانست و افزود:  پس از انقلاب اسلامی، ساخت خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت در دستور کار قرار گرفت که یک طرح توقف ناپذیر و خوب بود و امروز نزدیک به ۱۹ هزار خانه بهداشت و پایگاه سلامت در کشور فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر لزوم ساخت خانه های هلال در کشور بیان کرد: در هلال احمر هدف نهایی ساخت ۳۷ هزار خانه هلال احمر است، که می تواند امدادرسانی به مناطق صعب العبور کشور را آسان تر کند، لذا هلال احمر  طرح خانه های هلال را در فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر مطرح مورد استقبال نیز قرار گرفت. 
 
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اهداف ساخت خانه های هلال در کشور گفت:  ایده ساخت خانه های هلال این است که به مردم آموزش داده شده و سازماندهی شوند تا بتوانند در وضعیت بحرانی، خودشان اقدامات اولیه را انجام دهند.

همتی از افتتاح دو هزار و ۴۰۰ خانه هلال در چند روز گذشته خبر داد و افزود: سه هزار خانه هلال شهریور ماه گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح و در چند روز گذشته نیز دو هزار و ۴۰۰  توسط معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وی بابیان اینکه هلال احمر در خصوص تهیه واکسن کرونا نهایت همکاری را وزارت بهداشت دارد، تصریح کرد: هلال احمر از چهاردهم فروردین تا به امروز با تلاش هایی که انجام داده است ۲.۵ میلیون دز واکسن کرونا از منابع معتبر وارد کرده است. تا قبل از سوم خرداد باقی محموله واکسن کرونا نیز وارد خواهد شد و در این زمینه حداکثر همکاری را با وزارت بهداشت خواهیم داشت تا مردم سریع تر به بهترین واکسن ها دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ر

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان