فرهاد دلق پوش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ابلاغ شیوه نامه جدید خرید و یا واردات ماشین آلات معدنی اظهار کرد: ضوابط و شرایط جدید برای خرید و واردات ماشین آلات سنگین موردنیاز فعالیت های معدنی به سازمان های صمت استانی ابلاغ شده و معدن کاران می توانند از این ظرفیت ایجادشده به نحو مطلوب بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه دستگاه و ماشین آلات بسیاری از معادن به علت فرسایش زیاد فعالیت های معدنی مستهلک شده است، تصریح کرد: برای تسهیل در فعالیت های معدنی و پویایی مناسب معادن، این ماشین آلات جدید به تناسب نوع و میزان فعالیت معدنی معدن کاران و پیمانکاران معدنی و همچنین قدرت و اسب بخار ماشین آلات متفاوت خواهد بود و در معرفی نامه خرید و یا مجوز واردات آن ها پس از بررسی کارشناسی به دقت قید خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شرایط ارائه معرفی نامه بهره مندی از این ماشین آلات برای معدن کاران گفت: این ماشین آلات به معادن فعال که حداقل یک سال از عملکرد آن ها گذشته باشد و یا پروانه بهره برداری یک سال اعتبار داشته باشد؛ تعلق خواهد گرفت.

دلق پوش با اذعان به اینکه در جهت حمایت از توان داخلی این ماشین آلات عمدتاً تولید ساخت داخل هستند، افزود: فقط ماشین آلات سنگینی که مشابه آن در داخل ساخته نشده باشد، در چارچوب ضوابط اجازه ورود خواهند یافت و روند خرید آن ها در سامانه جامع تجارت نیز ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره برداران معادن گیلان می توانند با بهره مندی از فرصت فراهم شده جهت نوسازی و بهسازی ماشین آلات خود اقدام کنند، تصریح کرد: معدن کاران و پیمانکاران معدنی می توانند برای دریافت معرفی نامه به سازمان صمت گیلان مراجعه نموده و تقاضای خود را با اسناد مثبته نسبت به فعالیت خود ارائه کرده تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، متقاضیان بهره مندی از این طرح با تعهد محضری ملزم خواهند شد که ماشین آلات ابتیاع شده را در معادن خود به کارگیری کنند و این موضوع با بازدیدهای دوره ای توسط کارشناسان معدن نیز رصد خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت معدن کاران حسب ضوابط و قوانین اقدام می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان