به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در دیدار با دکتر نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه از بارزترین ویژگی های اجتماعی وقف، طبقاتی و انحصاری نبودن آن است، اظهار کرد: سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه خاص نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه راهکار جدید سازمان اوقاف برای مشارکت همگانی در سنت حسنه وقف، اجرای طرح وقف مشارکتی است که در آن افراد با هر توان مالی با یک نیت مشترک، یک وقف انجام می دهند، گفت: پدیده وقف دارای حیطه گسترده ای از فعالیت و اقدام است تا جایی که اگر به درستی هدایت شود، به بسیاری از نیازها پاسخ می دهد و هیچ گاه جامعه انسانی با کمبودهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی روبرو نخواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به زمینه های مشترک همکاری بین اداره اوقاف و امور خیریه و بهزیستی اشاره کرد و افزود: جامعه هدف مشترک داریم و هماهنگی بیشتر بین این نهاد به خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر کمک می کند.

علیزاده با بیان اینکه نیکوکاری و خدمت به افراد کم توان، مبنا و تأکید دینی دارد، گفت: بهزیستی و کمیته امداد برای اجرای نیات واقفان، جامعه هدف احصا شده و مطمئن تری دارند.

وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سازمان اوقاف، کمک به نیازمندان را هدفمند و منظم کرد، افزود: در توزیع بسته های معیشتی جامعه هدف از قبل مشخص شده داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اذعان به اینکه سعی ما بر این است اجرای نیات واقفان، هدفمند باشد و آمادگی کامل برای همکاری با بهزیستی داریم، افزود: با تبلیغات مؤثر تلاش می کنیم جهت گیری وقف های جدید به نیازهای روز که متناسب با نیازمندی های سازمان بهزیستی باشد، هدایت شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این دیدار با تأکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی با بهزیستی برای خدمات رسانی اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان، اشتغال و مسکن مددجویان از اولویت های کاری سازمان بهزیستی است.

حسین نحوی نژاد به تشکیل شورای مشارکت های مردمی در کشور و گیلان اشاره کرد و گفت: باسیاست گذاری هایی که در این شورا انجام می شود می توان از ظرفیت نیات واقفان برای ارائه خدمات به مددجویان ازجمله ساخت مسکن، ایجاد اشتغال و تأمین جهیزیه بهره برد.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای مشارکت های مردمی فصل مشترکی بین اوقاف و بهزیستی در امور خیریه خواهد بود، افزود: ظرفیت نیکوکاران بررسی شود و سیاست گذاری برای تجمیع ظرفیت نیکوکاران در خدمت به جامعه هدف صورت بگیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه مشارکت خیرین باید از حالت سنتی خارج شود، گفت: در شیوه جدید باید حیطه های خیرخواهی مشخص شده تا افراد از لذت خیرخواهی بهره ببرند.

نحوی نژاد با بیان اینکه بهزیستی گیلان در ایام کرونا از پنج هزار فرد کم توان نگهداری کرد، افزود: بهزیستی آمادگی دارد علاوه بر زمینه های مختلف همکاری در بقاع متبرکه جلسات مشاوره و آموزش مهارت های زندگی دایر کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان