به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در آئین افتتاح دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد واحد تالش که با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی بنیان گذاری دانشگاه ها در ایران پس از انقلاب مبارزه با دین ستیزی بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانشگاه ها مرهمی برای دل مردم ایران هستند، گفت: درگذشته متولیان امر که می بایست نقشی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه آزاد ایفا کنند ولی موجب کمرنگ شدن اسلام در این دانشگاه بودند ولی در سال های اخیر با ورود جدی مقام معظم رهبری به تغییر و تحولات دانشگاه، این مهم در حال ترمیم شدن است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اندیشه تقریب مذاهب اندیشه هزارساله دانشمندان اسلام بوده و هست، افزود: تقریب باید در لایه های مختلف جامعه به ویژه دانشگاه ها جریان پیدا کند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه دشمنان کمر همت بسته اند تا دین را ویرانه کنند، بیان کرد: نیاز جوامع اسلامی به تقریب، امروز به مراتب بیشتر از همه دوران گذشته است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه تمامی پیام های اسلام امروز به عنوان الگو برای سایر ملت ها مطرح می شود، گفت: شاهد تلخ ترین جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم که جای بسی تأسف است.

وی با بیان اینکه برای تقریب مذاهب نیازمند فرهیختگان هستیم، تصریح کرد: عالم بودن، سعه صدر و اندیشه سیاسی داشتن، درک متقابل، اصحاب مذاهب بودن، نگاه جهان شمولی داشتن، نگرفتن چاقو به دست، دلسوز بودن برای جامعه اسلامی، نگاه مدبرانه داشتن، مجتهدانه دین را فهمیدن و تپیدن دل برای مسلمانان از ویژگی های فردی است که می خواهد در عرصه تقریب موفق باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نمیکنم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان