به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شمس الدین در آئین خطبه های عبادی سیاسی این شهر با اشاره به روز ملی جمعیت و شرایط امروز جامعه ایرانی اظهار کرد: یکی از برنامه های امروز استکبار جهانی به ویژه صهیونیست، برای همه مردم دنیا کاهش جمعیت است که یا به وسیله جنگ و یا ابزارهای دیگر در حال انجام دادن آن هستند و برنامه اصلی شان برای امت اسلام به ویژه کشور انقلابی و شیعی ایران است.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت از حیث مختلف برای ما مهم است، گفت: اگر میخواهیم ایران قوی و مقتدر داشته باشیم باید به سمت جمعیت جوان، فعال و کارآمد برویم و این از مولفه های یک کشور قوی است و دلیل دیگر حفظ اسلام امروز حفظ کثرت اسلام است بنابراین لازم است هم ازدواج های تسریع شود و هم شرایط آن تسهیل بشود.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد سه انتخابات مهم در کشورهای منطقه هستیم، افزود: نخستین انتخابات در کشور سوریه رقم خواهد خورد و بعد از آن انتخابات مهم ریاست جمهوری ایران است که می توان به عنوان یکی از سرنوشت سازترین انتخابات این منطقه آن را قلمداد کرد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری عراق است که هر سه انتخابات از تمامی زوایا برای منطقه و دنیا بسیار حائز اهمیت است.

شمس الدین عوامل موفقیت در هر کاری و حتی انتخابات را وحدت و مقاومت دانست و بیان کرد: انسانها می بایست شرایط را درک کنند و باتوجه به آگاهی و ضرورت هایی که وجود دارد پای انتخابات و استقلال نظام بایستد .

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه فلسطینیان با حضور در میدان و نشان دادن مقاومت عرصه انتفاضه صحن را به انتفاضه موشک رسانند، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۱۱ روز جنگ ناجونمردانه صهیونیست علیه غزه، ثابت شد کسانی که ۶۰ یا ۷۰ سال به دنبال مذاکره یا التماس رفتند به هیچ رسیدند و آنهایی که به دنبال مقاومت بودند رشد پیدا کردند و به انتفاضه موشک رسیدند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح و خرمشهر با تاکید بر اینکه خرمشهر فقط با مقاومت آزاد شد نه با مذاکره کردن گفت: امروز در فلسطین هم همینگونه بود در جنگ ۱۱ روزه ثابت شد که دیپلماسی منفعلانه جواب نمی دهد و این مقاومت بود که اثرگذار بوده و باعث شد رژیم غاصب صهیونیستی با تمام اطلاعات و سیستم های دفاعی که با آن مجهز است بدون هیچ پیش روی برخلاف دفعات قبل تن به آتش بس بدهد.

شمس الدین با بیان اینکه همیشه رسانه های دنیا بر بت سازی صهیونیست سعی بر اقناع مردم دنیا را داشتند اما امروز ناکام ماندند، افزود: برای نخستین بار دیدید ملت های مختلفی به میدان آمدند و با وجود کرونا از فلسطین دفاع کردند و برای نخستین بار این انتفاضه تمام فلسطینیان در همه دنیا و خصوصا در سرزمین های اشغالی قیام کردند.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان در تایید کاندیداها مصلحت اندیشی ها را کنار بگذارد، تصریح کرد: اگر دقت و حساسیت به مسئله ایجاد نشود همین خسارت هایی که داشتیم تکرار شود و نیروهای انقلاب از شورای نگهبان توقع دارند که دقت بیشتری در تایید صلاحیت ها صورت گیرد و کسانی که از جهات مختلف از حد وسط به بالاهستند تائید شوند و کسانی که حداقل ها را دارند و زود فریب میخورند و کشور را به فنا میدهند تائید نشوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان