به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روز گذشته یک زن جوان در رودخانه وحشی پسیخان رشت غرق شد و بار دیگر خانواده هایی در جریان این مرگ غم انگیز مصیب زده شدند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی رشت، عصر روز گذشته در پی تماس های مردمی مبنی بر غرق شدن یک زن جوان در رودخانه «پسیخان» رشت تیم غواصی به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مؤمنی گفته قبل از رسیدن تیم غواصی، مردم محلی جسد زن جوان غرق شده را از آب بیرون آورده بودند.

شاهدان عینی این حادثه گفته اند زن جوان غرق شده به همراه دو زن دیگر وارد رودخانه شده بود که خوشبختانه دو زن دیگر از غرق شدن نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفته بارها از مردم خواسته ایم که در چنین مکان های حادثه خیز شنا نکنند اما همچنان شاهد هستیم که به خصوص افرادی که به فنون شنا وارد نیستند برای شنا و یا آب تنی وارد رودخانه پسیخان می شوند که کاری بسیار خطرناک است.

غرق شدگی در رودخانه های وحشی گیلان ازجمله پسیخان مسبوق به سابقه هست و سالانه شمار زیادی از گیلانی ها به ویژه نوجوانان و جوانان در رودخانه های وحشی غرق می شوند.

شهریورماه سال گذشته بود که نوجوان۱۶ساله خمامی در همین نقطه ای که زن جوان غرق شده، غرق شده بود.

به نظر می رسد اطلاع رسانی ها درزمینه مخاطره آمیز بودن کانال های آب، رودخانه های وحشی و سایر نقاط حادثه خیز از سوی رسانه های جمعی به ویژه صداوسیما بسیار کمرنگ است.

علاوه بر ناکافی بودن اطلاع رسانی در خصوص مخاطره آمیز بودن کانال های آب و رودخانه های وحشی به نظر می رسد دهیاری ها و شهرداری ها باید نسبت به نصب تابلو و برنوشته هایی جهت هشدار از شنا کردن در رودخانه ها اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان