به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در همایش هیأت های نظارت بر انتخابات استان اظهار کرد: امروز و با توجه به صف آرایی های مختلف و نظم جدید سیاسی در حوزه های منطقه ای و بین المللی، آنچه بیش از گذشته اهمیت دارد؛ نمایش اقتدار و عزت ملی در چشم جهانیان است.

وی تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات را موضوعی دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: به طور قطع با حضور پرشور همه آحاد جامعه در این عرصه سیاسی – اجتماعی، مردم پیروز اصلی خواهند بود.

نماینده عالی دولت در گیلان، انقلاب اسلامی را بر مبنای ایثار، نفی طاغوت و ایدئولوژی توحیدی و نظام اسلامی ایران را متعلق به مردم دانست و افزود: ملت در شکل گیری نهضت اسلامی، همواره پشتیبان امام راحل بوده اند و در پیروزی علیه رژیم ستمشاهی نیز، آنان نقش آفرینی اصلی را بر عهده داشتند.

به گفته زارع، حضور حداکثری ملت در انتخابات، علاوه بر آنکه پشتوانه مستحکمی از اقتدار ملی است؛ تجلی آنست که نظام اسلامی ایران، بر اراده مردم استوار بوده و جلوه هایی از وحدت و انسجام ملی را به نمایش می گذارد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو به واسطه تعیین عالی ترین مقام اجرایی کشور، نمایندگان مردم در حوزه مدیریت شهری و نیز نماینده مردم یکی از شهرستان های استان در حوزه قانون گذاری بیان کرد: برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری و محوریت قانون در تمامی برنامه های مرتبط، اولویت مجریان و ناظران انتخابات است.

به گفته استاندار گیلان، تعامل و همکاری بخش های اجرایی و نظارت بر انتخابات در چارچوب قانون؛ بسترساز تحقق مشارکت حداکثری و در نتیجه؛ افزایش اعتماد عمومی و ارتقاء سرمایه های اجتماعی کشور خواهد بود.

زارع با یادآوری برگزاری انتخابات طی افزون بر چهار دهه گذشته در جمهوری اسلامی گفت: استقرار نظام مردم سالاری دینی هم بر پایه اراده مردم و حاکمیت آنان بوده است.

وی اجرای مر قانون را فصل مشترک مجریان و ناظران انتخابات ذکر کرد و افزود: تعامل شایسته ای بین هیات های اجرایی و نظارت استان وجود دارد و بیان رهبر معظم انقلاب که رای مردم حق الناس است و تاکیدات رییس جمهوری، در این بستر عملی می شود.

استاندار گیلان مسئله سلامت شهروندان را یکی از دغدغه های مورد توجه در این دوره از انتخابات دانست و تصریح کرد: با تدوین و ابلاغ توصیه های بهداشتی توسط وزارت کشور و ستاد انتخابات، جدیت مجموعه حاکمیت نسبت به موضوع سلامت و نیز مسیر برگزاری این رویداد سیاسی- اجتماعی با در نظر داشتن ضرورت توجه به حفظ سلامتی رأی دهندگان، نمایان شد.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : وزارت علوم

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان