به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، روح الله پوراسماعیلی فومنی کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی نوشت: انتخابات ها در نظام جمهوری اسلامی ایران به بفرموده رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان یک قضیه چالشی ظهور و بروز داشته است. در قضایای چالشی همانگونه که فرصت برای جریان همگرای انقلاب اسلامی برای نیل به اهداف خود مهیاست، صحنه برای جریان واگرا و جولان دشمنان و بدخواهان نظام سیاسی نیز فراهم بوده و می توانند از این فرصت برای پی ریزی و پیشبرد اهداف نامطلوب خود بهره ببرند.

در انتخابات های گذشته به کرات دیده ایم که چگونه برخی شعارها، مسیر افکار عمومی را از جهتی که باید در آن قرار گیرند، تغییر داده و نتیجه نهایی انتخابات با پشتیبانی عوامل خارجی، مطلوب جریانی شده که پس از پیروزی و تا انتهای فعالیت دولت خود، کارنامه قابل قبولی حتی در عمل حداقلی به شعارهای خود نداشته است!

نمونه بارز این فرایند را می توان در شعار ها و نتایج عملکرد دولت حسن روحانی مشاهده کرد که حتی در پایان کار دولت، نمی توان یک سطح حداقلی برای عمل به شعارهای مطرح شده وی در دوران تبلیغات  انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در نظر گرفت!

نتیجه چنین فرایندی یعنی شعار گرایی صرف به جای عمل گرایی، منجر به دلسردی جامعه و نارضایتی عمومی از شرایط موجود خواهد شد که تقریباً این وضعیت را می توان در پایان کار دولت حسن روحانی در اکثر لایه های اجتماعی مشاهده کرد!

مردم به خوبی لمس کرده اند، دولتی که در شعارهای خود با پنچر کردن چرخ انرژی هسته ای دنبال چرخیدن چرخ زندگی مردم بود، با اتخاذ مواضع نادرست به ویژه در سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای و بروز فاجعه برجام، و گفتار درمانی یا شعار گرایی مدیران اجرایی به جای عمل گرایی، هم چرخ انرژی هسته ای را پنچر کرد و هم چرخ زندگی مردم!

انتخابات آتی ریاست جمهوری صحنه مجدد تقابل عمل گرایی با شعار گرایی خواهد بود. جای امیدواری اینجاست که گزینه های جریان انقلابی در این انتخابات کارنامه موثر و قابل قبولی در حوزه عملکردی و عمل گرایی داشته و در کنار چنین کارنامه ای با ارائه برنامه ها و شعارهای کاربردی، دست پر به میدان آمده اند.

شاید عنوان شود که عدم پرشور بودن فضای انتخابات فعلی سبب کاهش مشارکت و عدم اقبال عمومی به کارنامه ها و برنامه ها خواهد شد، اما واقعیت موجود در جامعه را می توان اینگونه تحلیل کرد که در این دوره از انتخابات مردم جدا از هیاهوها و پروپاگاندای رسانه ای معمول در انتخابات های گذشته، با حضور قابل قبول خود، بیشتر به سمت انتخاب گزینه هایی خواهند بود که کارنامه عملکردی قابل قبولی داشته باشند یعنی انتخابات آتی، صحنه پیروزی عملگرایی بر شعارگرایی خواهد بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : افتتاحی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان