به گزارش لنگرخبر، رستم قاسمی امروز در تجمع حامیان آیت الله ابراهیم رئیسی در جوار گلزار شهدای گمنام شهر لنگرود با بیان اینکه برخی از مسؤولین از همان روزهای اول انقلاب اعتقاد داشتند که خارجی ها باید ایران را بسازند، اظهار کرد: امام خمینی قاطعانه فرمودند که ایرانی می تواند کشور را بسازد و امروز شاهد انجام پروژه های بزرگی توسط جوانان این مرزوبوم هستیم.

وی با بیان اینکه سدکرخه ازجمله سدهای بود که توسط ایرانی ها ساخته شد و در زمان خود بزرگترین سد بود، گفت: امروز بسیاری از استان های کشور از وجود سدکرخه بهره می برند و بعد از سد کرخه تاکنون بیش از ۱۵۰ سد توسط همین مهندسان ایرانی و در شرایط تحریمی ساخته شد.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه کارهای بزرگی بعد از جنگ تحمیلی در ایران انجام شد در حالی که در آن روز کشور دارای امکانات امروز و نیروی انسانی پرتوان و پرتجربه نبود، افزود: دشمن همواره به دنبال این بوده و هست که انقلاب اسلامی را به جمهوری اسلامی تبدیل کند چرا که آمریکا و دشمن با انقلاب و انقلابی گری مشکل دارد.

قاسمی با بیان اینکه در طول انقلاب هرجا که اراده کردیم بر روی پای خود ایستاده ایم، تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که نمی تواند با ایران به صورت نظامی جنگ کند و جنگ خود علیه ایران را از طریق روش های دیگری نظیر تحریم ها و هجمه های فرهنگی و اقتصادی و غیره در پیش گرفتند تا ایران را فلج کنندـ

وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم در اوج تحریم ها توانست ۱۷ فاز پارس جنوبی را آغاز و بهره برداری برساند، گفت: ایران دارای ثروت های خدادادی زیادی است ولی به دلیل سوء مدیریت گنج های کشور تبدیل به رنج شده و مردم را دچار گرفتاری کرده است.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه مشکل عمده امروز کشور، ناکارآمدی و نگاه دولتمردان به بیرون از کشور است، افزود: هر زمانی که ایران اقتدار و پیشرفت پیدا کرد موضع ایران در مقابل دیگر کشورها نیز از موضع اقتدار بود نه از موضع ضعف.

قاسمی با اشاره به مذاکرات برجامی بیان کرد: ایران در مذاکرات برجام به همه تعهدات خود عمل کرد ولی طرفین نسبت به تحقق خود بی اعتنا بوده و این آمریکایی بودند که از برجام خارج شدند.

وی با بیان اینکه باید در شرایط جنگ اقتصادی با تحریم ها مقابله کنیم، گفت: ایران در بسیاری از زمینه ها دارای پیشرفت های بسیار زیادی از دیگر کشورها بوده است ولی برخی ها نمی خواهند توان و ظرفیت داخلی کشور را باور کنند.

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه ایران در زمان برجام، فروش نفت به کشورها را داشت ولی به دلایل وجود نقص در برجام نمی توانست دریافت پول داشته باشد، افزود: ایران در سال ۹۰ و ۹۱، مورد تحریم آمریکا و سازمان ملل بود ولی اندازه امروز مشکل نداشت و با اینکه قرار بود با برجام مشکل آب خوردن مردم حل شود بر مشکلات مردم نیز افزوده شد.

قاسمی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات از ضروریات تشکیل دولت سیزدهم است، گفت: ان شالله با انتخاب گزینه اصلح شاهد تغییر در زمینه های اقتصادی فرهنگی و دیگر ضروریات مردم کشور ایران بوده و شاهد ایرانی قوی باشیم.

انتهای پیام/خ

 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان