به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در نشست بصیرتی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت با بیان اینکه امام راحل (ره) با شیوه رهبری خود باعث تغییر شیوه اداره حکومت در بسیاری از کشورهای آزادی خواه جهان شده است، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی مردم اصل اداره کشور بوده و خود سرنوشت خود را تعیین می کنند، به این دلیل انقلاب اسلامی با نوع کشورداری خود باعث تغییر در شیوه حکومت بسیاری از کشورهای آزادی خواه شد.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم انتخابات در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: بسیاری از مردم های کشورهای غربی آرزوی داشتن مردم سالاری دینی را دارند زیرا در بسیاری از کشورها تنها دو نوع حزب حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارند لذا به این دلیل استکبار در تلاش برای کاهش حضور مردم در انتخابات است.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر لزوم توجه به خنثی سازی برنامه های رسانه های گروهی در کشورهای غربی بیان کرد: رسانه های گروهی در غرب یک واقعیت را در جامعه ایجاد می کنند و در ۶ ماه گذشته نه به رأی در جمهوری اسلامی در رسانه های غربی بسیار در حال گسترش است.

خلیلی، عدالت را یک اصل در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه ای دولتی روی کار آید که عدالت و عدالت خواهی را سرلوحه کار خود قرار دهد بسیار از معضلات جامعه برطرف می شود چراکه عدالت و عدالت خواهی یک اصل مهم در ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلامیت و جمهوریت دو اصل غیرقابل جدا در جمهوری اسلامی است، گفت: هویت ما در این است که جمهوریت و اسلامیت در جامعه باقی مانده و حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است چراکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جمهوری را جز ذاتیات اسلام می دانند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تأکید بر اینکه وظیفه سنگینی بر دوش مردم در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: عملکرد کاندیداها در دوره های مختلف و در برخورد با فساد، ایجاد اشتغال، عدالت خواهی و دیدن درد مردم مشخص است.

خلیلی با اشاره به عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: تفسیر مفاهیم، عدم عدالت خواهی، تجمل گرایی و عدم توجه به درد و مشکلات مردم ازجمله عواملی است که می تواند مانع حضور مردم در انتخابات شود.

 

انتخابات ریاست جمهوری شب قدر جمهوری اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه و بسیج در امتداد دستگاه های حاکمیتی است، اظهار کرد: انتظار ما از سازمان بسیج حقوق دانان کمک به ادارات در حل مسائل حقوقی است.

حسن حبیبی با قدردانی از اقدامات دادگستری گیلان در ماه های گذشته گفت: اجرای عدالت در گیلان به خوبی در حال اجرا بوده و امید در دل گیلان زنده شده است که جای بسیار قدردانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در حفظ پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد: در چند دوره گذشته سابقه نداشته مقام معظم رهبری در دو روز مانده به انتخابات با مردم سخن بگویند که این امر نشان دهنده اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در سازمان بسیج اقشار با گله مندی از عدم تلاش دولت برای بهره مندی از ظرفیت جوانان تصریح کرد: اگر موتور تولید در کشور حرکت کند اشتغال و اقتصاد کشور با رونق مواجه می شود ولی لازمه انجام این کار توجه دولت به ظرفیت داخلی و جوانان است ولی دولت در هشت سال گذشته تمام توان خود را به مذاکره با کشورهای غربی گذاشته و کوچک ترین اعتنا را به جوانان این مرزوبوم داشته است.

حبیبی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را شب قدر جمهوری اسلامی دانست و افزود: جمهوریت و اسلامیت دو یادگار مهم امام راحل (ره) در جمهوری اسلامی است که باید از آن امانت شود ولی هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزایش مشارکت در انتخابات است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سیدنی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان