به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه فعالیت در عرصه های اجتماعی سختی های خود را دارد، اظهار کرد: کسی که در عرصه های اجتماعی فعالیت دارد باید سختی ها را تحمل کرده و برای برون رفت از آن جهادی عمل کند.

وی مدیریت دینی را یک تکلیف دانست و گفت: در مدیریت دینی سعی بر این شده تا دنیا را به تناسب آخرت ساخته  و بر این اساس اگر تکلیف محور باشیم به موفقیت می رسیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی افزود: تاکنون گزارش های خوبی در راستای حضور مردم در انتخابات ارائه شده است.

فلاحتی با بیان اینکه کاندیداها نباید برای جلب نظر مردم از خود سیاه نمایی کنند، افزود: اگر کسی در حکومت دینی با امواج مردمی بخواهد همه امور را سیاه نمایی کند، به لحاظ نگاه سیاسی اجتماعی ضعف دارد.

وی شوراها را یک پدیده اجتماعی دانست و گفت: مجلس نخستین محل تصمیم گیری برای شوراها محسوب می شود و نمایندگان مجلس با رعایت خطوط قرمز باید آن را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس در حل مشکلات استانی باید وحدت خود را حفظ کنند، افزود: مجلس عصاره ملت است و براین اساس باید در اجرای پروژه ها نظارت داشته باشند، لذا کسی که در عرصه مدیریتی به کار گمارده می شود باید انقلاب را باور داشته و به آن عمل کند.

فلاحتی باور داشتن مقام معظم رهبری اصل مهم در ملاک تعیین مدیران دانست و گفت: در نظام دینی مسؤولان باید بدانند رهبر معظم انقلاب خط قرمز است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان گیلان نمایندگان مردم در مجلس باید قاطعانه و هوشمندانه عمل کنند ضمن اینکه نظارت بر شوراها به عهده مجلس است.

قانون انتخابات شوراها نیاز به تغییر دارد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست منجر به استحکام ایران می شود، اظهار کرد: جمهوریت، اسلامیت و مردم سالاری دینی مهم ترین یادگار نظام امام راحل (ره) بوده که باید از آن با افزایش مشارکت به بهترین نحو حفاظت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری با تأکید بر لزوم توجه به انتخاب اصلح افزود: خواص جامعه باید رئیس جمهور در طراز جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کرده و این یک اصل بسیار مهم است.

وی با اشاره به برنامه استکبار در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خرداد بیان کرد: استکبار در طی این مدت از همه برنامه های خود در تلاش است تا حضور و مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داده تا از این طریق طوری جلوه دهند که مردم این نظام را قبول ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس اصلاح در قانون شوراها را یک اصل بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به نظارت در انتخابات شورا بر اساس قانون شود لذا به این منظور باید اصلاحات لازم در قانون انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : انتخابات 1400

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان