به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در دویست و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با تاخیر بیش از یک ساعت برگزار شد با اشاره به اینکه باید با اتحاد و همبستگی برای رفع مشکلات چاره اندیشی شود، اظهار کرد: این خواسته بحق مردم است و ان شاا شاهد توسعه و رضایتمندی مردم در تمامی بخش ها باشیم.

حضور نیروهای جدید با عناوین مختلف در شهرداری رشت عضو شوای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جلسه پیشین شورا قرار بود طرح سوال از شهردار رشت انجام شود، اظهار کرد: این جلسه به حد نصاب نرسید و قرار بود در آن جلسه درباره مباحث متعددی از جمله وضعیت رودخانه های رشت، آب نمای موزیکال، پل های هوایی رشت و غیره از شهردار سوال شود.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه پیمانکاران پل های هوایی رشت به تعهداتشان باید عمل کنند، افزود: در بیشتر مواقع شاهد خرابی پل های عابر پیاده رشت هستیم و شهردار باید از این بابت پاسخگو باشد.

حضور نیروهای جدید در شهرداری رشت  وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت، دشمن شهردار نیستند، گفت: سوالات بنده از شهردار رشت همچنان باقی است و اخیرا نیز شاهد حضور تعداد جدیدی از افراد در شهرداری رشت هستیم که گویا با عناوین مختلفی همچون پسر خاله فلانی و غیره در حال ورود به شهرداری رشت هستند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه از ریاست شورا انتظار داریم موضوع حضور و پاسخگویی شهردار رشت در صحن شورا و پاسخگویی به سوالات اعضای شورا را پیگیری کند، بیان کرد: ساخت و سازهای نسقی، مشکل عمده شهر رشت است و این موضوع واقعا نگران کننده است و انتظار داریم شهردار رشت برنامه های خود را از این بابت نیز به اطلاع شورا برساند.

حاجی پور با بیان اینکه شهردار رشت حدود سی سال پیش با بنده همکار بوده است، گفت: شهردار رشت باید در اسرع وقت جهت پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند.

وی به وضعیت دوربین های ثبت تخلف در رشت اشاره کرد و افزود: ۱۱۰ ایستگاه دوربین طی قرار دادی با شرکت فناپ تلکام در حال انجام است که از این تعداد ۷۷ ایستگاه دوربین نظارتی، ۲۲ ایستگاه دوربین ثبت تخلف چراغ قرمز و ۱۱ ایستگاه دوربین کنترل سرعت است.

حاجی پور با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری در رشت به اتمام رسیده است، بیان کرد: ۱۱۰ کیلومتر پروژه فیبر نوری در رشت اجرایی شده است.

شهردار موظف به حضور در جلسه طرح سوال است عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فارغ از رای بنده به استیضاح و یاعدم استیضاح شهردار رشت، انتظار دارم بر اساس ضوابط اقدام شود، اظهار کرد: وقتی اعضای شورا تحت عنوان طرح سوال از شهردار رشت جهت حضور در صحن شورا دعوت می کنند، شهردار رشت موظف به حضور در جلسه صحن شورا است.

فرهام زاهد با بیان اینکه درباره عملکرد شورای پنجم رشت، صحبت های فراوانی انجام شده است افزود: برخی شورای پنجم رشت را ضعیف ترین شورای کشور می دانند و باید بگویم بسیاری از مشکلاتی که شهر رشت و مردمان این شهر با آن دست به گریبان هستند از جمله رودخانه ها، پسماند و غیره فقط در حوزه اختیارات شورا و شهرداری نیست و دستگاه های فراوانی در آن دخیل هستند و اگر برخی سطح عملکردی شورای پنجم را پایین می دانند، بهتر است ببینم کدام دستگاه در درون استان گیلان در سطح کشوری از جایگاه خوبی برخوردار است و بعد اظهار نظر کنیم.

به گزارش فارس در این جلسه شورا چندین لایحه کمک مالی به اشخاص و موسسات مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شورای شهر رشت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان