به گزارش لنگرخبر، ظهر امروز معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه فرمانده سپاه قدس گیلان از محل ساخت یادمان مزار سردار شهید حسین املاکی در محله کولاک لنگرود بازدید به عمل آوردند.

شهید املاکی یکی از شجاع ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در لنگرود با بیان اینکه دوران دفاع مقدس تبلور ایثار و فداکاری در کشور بوده است، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی بهترین، شجاع و پاک ترین عزیزان خود را در جنگ تحمیلی و دوران انقلاب برای حفظ نظام تقدیم کردند.

سردار محمد رضا نقدی از شهید حسین املاکی به عنوان یکی از فرماندهان شجاع و فداکار در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این شهید و سردار گران قدر در طول دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی بسیار زیادی کرده و حفظ جان بسیجی را از جان خود مهم تر می دانست.

وی با اشاره به نقش شهدا در حفظ ارزش های جامعه افزود: ملت ایران باید همواره در مسیر شهدا باشند، زیرا شهدا جایگاه بسیار ارزشمندی در ایجاد ثبات، استمرار، رشد، بالندگی و عزت نظام دارند.

شهید املاکی قهرمان واقعی دوران دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهید حسین املاکی باید به یک الگو در جامعه مبدل شود، اظهار کرد: شهید حسین املاکی یکی از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس و از افتخارات لنگرود و ایران است به طوری که رهبر معظم انقلاب لقب «قهرمان واقعی» را به ایشان داده است.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به مهم ترین ویژگی های شهید حسین املاکی گفت: عدم توجه به مادیات، داشتن روحیه گذشت و ایثار، توجه به حجاب و صبر و بردباری را از مهم ترین ویژگی های این شهید گران قدر بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به روحیه جهاد گونه شهید املاکی افزود: املاکی هیچ زمانی از سختی جنگ و یا پشیمانی از رفتن به جبهه سخن نگفته و حتی دیگران را هم تشویق می کرد که به جبهه بروند و علیه دشمن بعثی مقابله کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نقش حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: باید زمینه حضور جوانان در مراسم یادواره شهدا را تقویت کرد زیرا انجام این کار منجر به شناسایی فرهنگ شهادت در جامعه می شود، لذا تمام دستگاه ها و آحاد مردم وظیفه داریم برای بهتر برگزار شدن یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب تمام تلاش خود را انجام دهیم.

به گزارش فارس، سردار شهید حسین املاکی در روستای کولاک محله لنگرود متولد شد. وی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در عملیات متعددی همچون والفجر ۱، والفجر ۴، والفجر ۶، والفجر ۸ و والفجر ۹ حضور داشت که آن موفقیت ها مرهون شجاعت، خلاقیت، توانمندی و خدمات ایشان است.

وی در دوران دفاع مقدس دو بار مجروح شد که پس از بهبود نسبی دوباره به سمت جبهه های جنگ شتافت و به رزم ادامه داد تا اینکه در عملیات والفجر ۱۰ در حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی (بمباران شیمیایی) باوجوداینکه می دانست اگر ماسک صورت خود را دربیاورد دوام نخواهد آورد ماسکش را درآورد و به صورت بسیجی دیگری از نیروها و هم رزمانش بست و به این ترتیب به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : جهت

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان