به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده و در سریع ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می پردازد. 

«انباشت زباله های روستای خمیران انزلی بلای جان ساکنان محله» یکی از عناوینی بود که توسط مخاطبان در سامانه فارس من ثبت شد. 

مخاطب در ثبت این موضوع آورده است: «در چند سال اخیر طبیعت سرسبز روستای خمیران بندر انزلی با انبوهی از زباله انباشته شده و شیرابه های این حجم از زباله و دفن غیراصولی آن ها در دل طبیعت، سلامت اهالی این روستا را به خطر انداخته است.» 

پس از ثبت این سوژه در سامانه فارس من در تاریخ بیست وششم اردیبهشت، دادستان انزلی همراه با شهردار، بخشدار و رئیس محیط زیست این شهرستان از کارخانه کمپوست خمیران بازدید و آخرین وضعیت این کارخانه را مورد بررسی قرار داد. 

دادستان بندرانزلی در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی با بیان اینکه هر چه زودتر باید کوه های زباله در این منطقه را جمع آوری شود، اظهار کرد: همه مسؤولان شهرستان با کمک کردن به شهرداری باید این معضل را برطرف کنند و اعتبارات لازم با پیگیری نماینده شهرستان جذب شود تا این کارخانه از این وضعیت خارج شود. 

عظیم نوحی با اشاره به تکمیل کامل پروژه تصفیه خانه شیرابه کارخانه بازیافت خمیران گفت: برای رفع مشکلات و معضلات این حجم از مشکلات این منطقه نمی توان به صورت یک جا عمل کرد بلکه باید گام به گام صورت بگیرد و در قدم اول برای رفع جلوگیری از آلودگی بیشتر منطقه خمیران، تکمیل کامل تصفیه خانه باید حداکثر ظرف سه ماه صورت بگیرد. 

حال امروز دو ماه از دستور دادستانی در این خصوص گذشته و طبق گفته وی  فقط یک ماه دیگر فرصت باقی مانده که مسؤولین مربوطه کار را عملیاتی کنند اما تاکنون هیچ اقدام موثری برای تکمیل پروژه تصفیه خانه صورت نگرفته و کوه های زباله نیز هر روز مرتفع تر می شوند. 

امروز به خیابان انزلی رفتیم و مردم انزلی را از وجود معضل بزرگ زیست محیطی کارخانه کمپوست خمیران آگاه کردیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان