به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه شنبه در نشست تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در این جلسه از فعالان این عرصه در بعد پیشگیری و درمان قدردانی و سه کار عمده در خصوص احیای کمپ ماده ۱۶ بررسی شد؛ همچنین در قالب کمپ ماده ۱۶ دولت تقبل کرده است که معتادان متجاهر را نگهداری و درمان و نسبت به حرفه آموزی آن ها اقدام کند.

وی به پیگیری سه مجموعه در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این زمینه مجموعه ای توسط بسیج و سپاه در نظر گرفته شده و تعدادی از معتادان در این مرکز نگهداری می شوند؛ همچنین تفاهم نامه ای با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و بسیج در این راستا منعقد شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: تفاهم نامه دیگری میان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس امور زندان های کشور در زمینه تأسیس کمپ ماده ۱۶ در زندان منعقد شده است و روند کار نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد؛ همچنین برای بهره برداری آن در سال جاری اعتباراتی مورد نیاز است که فعلاً ۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده که به دستگاه های خدمات رسان تأکید کردیم که در کاهش هزینه های مرکز کمک کنند.

سلیمانی دشتکی گفت: سال ۹۰ نیز در خصوص راه اندازی مرکز نگهداری بانوان تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور واگذاری یک قطعه زمین منعقد شد که تقریباً واگذار شده بود و ساخت وساز و انجام شد اما اکنون در خصوص مالکیت زمین اختلاف نظر وجود دارد که مقرر شد این موضوع در هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح و حل شود و در غیر این صورت این موضوع در شورای برنامه ریزی خوزستان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال تلاش هستیم که به سرعت مرکز کمپ ماده ۱۶ راه اندازی شود، توضیح داد: برای راه اندازی این کمپ ها چهار استان منتخب هستند که خوزستان به خوبی در حال فعالیت است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یاریگران بخش خصوصی و NGOها باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد کمک کنند؛ همچنین پلیس و مسئولان امنیتی، انتظامی و مرزبانی نیز با استان های مبدأ و مسیر حمل مواد هماهنگی قوی تری داشته باشند تا مواد مخدر از استان های دیگر وارد خوزستان نشود.

استاندار خوزستان گفت: باید مراقب باشیم قبح استعمال دخانیات و مواد مخدر در جامعه از بین نرود زیرا در گذشته استفاده از دخانیات و اعتیاد یک رفتار ناشایست تلقی می شد ولی در حال حاضر این رفتار عادی شده و اقشار مختلف ثروتمند و فقیر به سمت این مواد گرایش پیدا می کنند.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به تأثیر بیکاری در افزایش اعتیاد بیان کرد: بیکاری مفرط نیز یکی از عوامل افزایش مصرف مواد مخدر است که نرخ بیکاری استان ۱۴ درصد که رقم بالایی است و می تواند عامل افزایش آمار اعتیاد باشد.

وی با بیان اینکه جلساتی که برگزار می شود باید باعث انجام کار مفید و حل مشکل باشد، تأکید کرد: باید راه های گسترش اعتیاد را از بین برد و یکی از بهترین مسیرها ایجاد اشتغال است.

استاندار خوزستان بر ایجاد مراکز نگهداری برای معتادان تأکید کرد و گفت: باید مکان هایی را ایجاد کرد تا معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری شوند.

سلیمانی دشتکی بر توجه به راه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر تأکید کرد و افزود: یکی از راه های مبارزه با مصرف مواد مخدر جلوگیری از ورود آن به خوزستان از استان های همجوار با کشورهای واردکننده مواد مخدر همسایه است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان