محمد نیک صفت امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در صومعه سرا با بیان اینکه در پی دستور دادستان شهرستان مبنی بر کنترل واحدهای صنفی اظهار کرد: با اعزام گشت تلفیقی بازرسی اداره صمت، یک دستگاه خودروی نیسان که خارج از شبکه مرغ مصرفی شهرستان، مرغ را به صورت واسطه ای خریداری و در صدد انتقال آن به خارج از صومعه سرا با خودروی نیسان پوششی حمل ماهی بود شناسایی، دستگیر و خودرو به پارکینگ منتقل شد و دو واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شد. 

وی با بیان اینکه مرغ های ضبط شده بین مغازه های مرغ فروشی در سطح شهرستان توزیع شد، گفت: این مرغ ها به قیمت مصوب با نظارت بازرسی اداره صمت توزیع شد و متخلفین با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات معرفی شدند. 

رئیس اداره صمت صومعه سرا با بیان اینکه روزانه ۱۲ تا ۱۷ تن مرغ در صومعه سرا با قیمت مصوب توزیع می شود، افزود: مرغ به اندازه کافی و با توجه به نیاز شهرستان موجود است و مردم نگران تامین مرغ مصرفی خود نباشند. 

نیک صفت با بیان اینکه امروز حدود ۱۴ تن مرغ گرم در سطح شهرستان صومعه سرا توزیع شده است، تصریح کرد: باید تمام فرایند عرضه تا خرده فروشی کشتارگاه ها در سامانه ثبت و فاکتور رسید شود و تمام کشتارگاه ها موظف اند میزان کشتار و عرضه روزانه خود را درسامانه جامع تجارت ثبت و فاکتور رسمی صادر کنند در غیر این صورت تخلف عرضه خارج از شبکه منظور شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد. 

وی، کنترل ورود و خروج تولید مرغ در شهرستان و حذف واسطه ها را از اهداف طرح بازرسی و کنترل توزیع مرغ شهرستان برشمرد و بیان کرد: بازرسان اداره صمت درقالب گشت مشترک زنجیره توزیع مرغ از کشتارگاه تا بین مردم را نظارت می کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان