به گزارش لنگرخبر، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امروز در مراسم یادواره شهدای منا در سالن ورزشی شهید صالحی لنگرود با بیان اینکه امروز همه ما مهمان ضیوف الرحمان ها هستیم، اظهار کرد: وقتی اولین قطره خون شهید بر زمین ریخته می شود خدا آن ها را می بخشد و مهمان خدا بوده و در نزد خدا روزی خواهند خورد.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد شهدای دوران دفاع مقدس زیر ۳۵ سال بودند، گفت: در بین شهدای دوران دفاع مقدس شهدای پایین تر از ۲۰ سال نیز دیده می شود که در همان سن کم افتخارهای زیادی را آفریدند.

استاد حوزه و دانشگاه وی با بیان اینکه شهدا سعی کردند در دنیا هیچ کس را اندازه خدا دوست نداشته باشند، افزود: به شهادت رسیدن حاجیان در منا اتفاقی نبود و قطعاً به دلیل زندگی خدایی آنها در دنیا بود که در آن حادثه از بین هزاران حاجی این تعداد به مقام شهادت رسیدند.

ماندگاری با بیان اینکه اگر حب دنیا وارد دل شود باعث ویروس و غده سرطانی در دل می شود که خدا را از دل دور می کند، تصریح کرد: یکی از مواردی که برخی اقدام برای به شهادت رساندن امام حسین در واقعه کربلا کردند این بود که در دل آنها به دنیا و جاه و مقام دنیایی بیشتر از خدا بود و خدا را کنار زدند و به خاطر حب دنیا آن فاجعه را ایجاد کردند که هم از دنیا و هم از آخرت دور شدند.

وی با بیان اینکه شهدا عمر کوتاه خود در دنیا را در راه خدا فدا کردند ولی درعوض عمر بلندی در آخرت از سوی خدا نصیب آنان شد، گفت: در زمان واقعه کربلا افراد بسیاری خود را به سرمایه های مالی یزید فروختند و به امام حسین پشت کردم ولی نه تنها به مال دنیا نرسیدند بلکه هیچ چیزی از آخرت نیز نصیب آنان نشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا مومن صادق بودند، افزود: مومن صادق کسی است که در راه خدا ولی زمان خود را شناخته و در مسیر خدا حرکت کرده و در مسیر ولی فقیه زمان خود مجاهدت کنند که این از ویژگی های شهدا است.

ماندگاری مسلک شهدا را مسلک قرآنی دانست و بیان کرد: زندگی شهدا ساده و بی آلایش بود ولی امروز افراد تمایل به اشرافی گری دارند و مدعی اند که شهدا را نیز دوست دارند.

وی با بیان اینکه شهدا مجاهدت درست مصرف کن بودند، گفت: شهدا نسبت به همنوع و نیازمندان بی تفاوت نبودند و هر آنچه داشتند را با دیگران تقسیم می کردند و نگاه شهدا نسبت به دنیا ابزاری بود و از ابزار دنیا برای رسیدن به شهادت و خدا بهره بردند.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان