به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در رقابتهای المپیک سارا بهمنیار در رشته کاراته، محمد رهبری در رشته شمشیر بازی، آرمین هادی پور در رشته تکواندو، نازنین ملایی در رشته قایقرانی روئینگ و علی آقا میرزایی در رشته قایقرانی کایاک از استان گیلان حضور دارند و کسب مدال از سوی کاروان گیلان موجب افتخار برای استان خواهد بود. 

۱۷ استان کشورمان به منظور حضور در رقابت های المپیک توکیو سهمیه کسب کردند که گیلان با اعزام پنج ورزشکار خود به این رقابت ها توانست هشت درصد از کل سهمیه کاروان ایران را به دست آورد. 

نازنین ملایی اولین نماینده ایران در المپیک 
در روز جمعه و پیش از مراسم افتتاحیه، نمایندگان ایران در دو رشته قایقرانی و تیروکمان به رقابت با حریفان خود می پردازند. نازنین ملایی در قایقرانی نماینده ایران در روز نخست هستند. 

مرحله گروهی روئینگ تک نفره زنان از ۴ صبح جمعه به وقت ایران آغاز می شود که نازنین ملایی در گروه اول ساعت ۵ صبح به وقت تهران مسابقه می دهد. 

آرمین هادی پور نماینده گیلانی تکواندو
آرمین هادی پور نماینده وزن اول (۵۸- کیلوگرم) تکواندو ایران در این رقابت ها طبق رنکینگ المپیکی در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است که در اولین دیدار با «جفرسون اوچا» از کلمبیا مبارزه می کند. 

آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم نمایندگان تکواندو ایران در سی ودومین دوره بازی های المپیک هستند. 

رقابت های تکواندو از روز شنبه ۲ مردادماه و از ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران در سالن «ماکوهاری مسه» توکیو آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت. 

قرعه کشی رقابت ها در جلسه امروز انجام و حریفان هوگوپوشان کشورمان در این دوره از مسابقات مشخص شدند. 
طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، روز نخست (شنبه - ۲ مردادماه) رقابت های اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم زنان برگزار خواهد شد که در این روز آرمین هادی پور نماینده تکواندو کشورمان است. 

براساس قرعه کشی انجام شده آرمین هادی پور نماینده وزن اول (۵۸- کیلوگرم) تکواندو ایران در این رقابت ها طبق رنکینگ المپیکی در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است که در اولین دیدار با «جفرسون اوچا» از کلمبیا مبارزه می کند، این هوگوپوش از طریق مسابقات قاره ای جواز شرکت در المپیک توکیو را بدست آورده است و مدال نقره قهرمانی آمریکا و پنج نقره و برنز تورنمنت های مختلف را در کارنامه دارد. آرمین در ادامه و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار آرژانتین و ایرلند می رود. 

علی آقا میرزایی نماینده آقایان در کایاک
در رشته قایقرانی علی آقامیرزایی در مرحله گروهی و یک چهارم نهایی کایاک ۱۰۰۰متر مردان سه شنبه ۱۲ مرداد از ساعت ۵ صبح کار خود را در مقابل حریفان آغاز می کند. 

اقا میرزایی پس از کسب مقام اول در فینال انتخابی المپیک در کایاک تک نفره ۱۰۰۰ متر با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۵۵۵ صدم ثانیه، موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد. 

سارا بهمنیار نماینده تکواندو
سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم در المپیک توکیو حضور خواهد داشت و با رقبای خود در توکیو مبارزه خواهد کرد. 

کاراته کای ۲۲ساله اهل آستانه اشرفیه بانوان ایران با طی کردن یک مسیر سخت در نهایت موفق شد نام خود را به عنوان یکی از ۵ ورزشکاری که از طریق رنکینگ المپیک موفق به کسب سهمیه شدند، ثبت کند. 
بهمنیار برای المپیکی شدن در ۱۶ رویداد لیگ های جهانی و سری A کاراته وان، به اضافه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ شرکت کرد. 

بهمنیار استارات المپیکی شدن را با کسب مدال برنز جهان در وزن ۵۰- کیلوگرم مسابقات جهانی اسپانیا در سال ۲۰۱۸ زد. او در ادامه با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز در مسابقات لیگ های جهانی و سری A با کسب ۶۰۹۷.۵ امتیاز المپیکی شد. 

بهمنیار پنجشنبه ۱۴ مرداد در مرحله حذفی، نیمه نهایی و فینال وزن ۵۵- کیلوگرم زنان از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۱۰ به رقابت خواهد پرداخت. 

ماموریت ویژه شمشیربازان با حضور محمد رهبری
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در نخستین گام برابر تیم ملی ایتالیا قرار خواهد گرفت و برای رسیدن به جمع مدعیان باید بر نماینده قاره سبز غلبه کند. 

بنا به اعلام فدراسیون جهانی شمشیربازی و کمیته بین المللی المپیک هشت تیم در شمشیربازی اسلحه سابر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. تیم های کره جنوبی، لهستان، ایتالیا، آلمان، روسیه، ایران، آمریکا و مصر مدعیانی هستند که به عنوان نمایندگان پنج قاره در بازی های المپیک توکیو حضور دارند. چهار تیم نخست سهمیه مستقیم را به دست آوردند و تیم های ایران، آمریکا، روسیه و مصر به عنوان تیم های برتر قاره ها به توکیو رسیدند. 

تیم اسلحه سابر ایران با ترکیب محمد رهبری از استان گیلان، مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد فتوحی در المپیک حضور دارد. هدایت این تیم بر عهده پیمان فخری است. 

همچنین محمد رهبری از گیلانی دیگر نماینده ایران با قرار گرفتن در جایگاه ۳۶ جهان جواز حضور در بخش انفرادی را کسب کرده است. 

به گزارش فارس، گفتنی است ۶۸ ورزشکار در رشته های مختلف از کشورمان در رقابتهای المپیک توکیو حضور دارند که ۵ نفر از این ورزشکاران از گیلان با بدست آوردن سهمیه، جواز حضور در رقابت ها را یافته اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان