به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر با اشاره به سالروز تصویب قانون نکبت بار کاپیتولاسیون، اظهار کرد: این قانون با فشار آمریکا و نمایندگان مجلس ایران است.

وی به وقوع انقلاب اسلامی و از بین رفتن این قانون اشاره کرد و افزود: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی عزت از دست داده خود را بازگردانند و امروز صدای «مرگ بر آمریکا» توسط مجلس و ملت ایران بلند است.

امام جمعه رشت با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع)، بیان کرد: امام علی النقی (ع) می فرماید خدا در کره زمین دارای بقعه هایی است که دوست دارد انسان ها در آن دعا کنند و یکی از آن بقاع کربلا است ضمن اینکه یکی از جاهایی که دعا مستجاب می شود، نمازجمعه است.

آیت الله فلاحتی به اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ توسط آیت الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: نمازجمعه اجتماع هفتگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه استماع مطالب دینی موجب نورانیت دل می کند، تصریح کرد: نمازجمعه در دل دشمنان ایجاد رعب می کند ضمن اینکه نمازجمعه محل بندگی جمعی مسلمانان و بسترساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به عید سعید غدیر در پنجشنبه هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: غدیر عید ولایت و بزرگ ترین عید مسلمانان است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به مشکل کم آبی در استان خوزستان، اضافه کرد: مردم خوزستان در کنار آب زندگی می کنند و مدت ۵۰ سال است که آب ندارند و متأسفانه در سال های گذشته به این استان کم توجهی شده است.

وی، خوزستان را پاره تن ایران خواند و اظهار کرد: آب رسانی با تانکر به مردم خوزستان غیر قابل قبول است و تازه مسئولان بسیج شدند تا به مردم این استان آب رسانی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمنان به دنبال سو استفاده از مشکلات مردم هستند، تصریح کرد: کسانی که در برابر دریای خروشان ملت ایران قرار می گیرند، عددی نیستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان