به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل فرمانداری اشاره به مسائل روز جهان و ایران، بیان دستاوردهای نظام، برملا کردن توطئه های دشمنان و انتقاد از سوء مدیریت ها را از کارکردهای سیاسی نماز جمعه دانست.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه اقامه نماز جمعه از شئون ولی فقیه بوده و این نهاد به لحاظ حاکمیتی در رأس امور قرار دارد، تصریح کرد: تریبون نماز جمعه تنها نهادی است که مشکلات معیشتی و رفاهی مردم و سوء مدیریت های و کم کاری های دولت از آن بیان می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران دستگاه های دولتی نزدیک دو سال است که به نماز جمعه نمی آیند  و یکی از دلایل عدم حضور آن ها در نماز جمعه ترس از رویاروی با مردم است؛ چراکه عملکرد مدیریتی شان ضعیف است، گفت: یکی از شاخص های ارتقای و اعطای مسئولیت به افراد باید حضور آن ها در نماز جمعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا طلاق را مغبوض ترین حلال در نزد خداوند برشمرد و بیان کرد: با یک برنامه ریزی هدف مند و فرهنگ سازی درست از طریق نهادهای فرهنگی نظیر: آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی و صداوسیما می توان جلوی از هم پاشیدن خانواده ها را گرفت.

افزایش طلاق توافقی در بین خانواده ها

رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل فرمانداری با بیان اینکه به داشتن خانواده سالم در آیات قرآنی و احادیث نبوی توصیه است، اظهار کرد: اختلافات خانوادگی و طلاق توافقی در دادگستری افزایش پیدا کرده و در جریان این پدیده شوم کودکان بیشترین آسیب را می بینند.

عباس جاذب با اشاره به اینکه در جامعه ای که قانون گذار دارد مردم نسبت به قوانین موجود آن در جامعه باید تمکین کنند، تصریح کرد: هیچ نهاد فرهنگی درخصوص قانون و ضرورت تمکین در برابر آن به مردم توضیح نداده اند و دراین خصوص با خلاء های فرهنگی روبه رو هستیم.

توزیع ۲۰ هزار بسته حمایتی در بین نیازمندان

محمد داداش زاده اصل رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: در قالب قرارگاه مؤاسات ۲۰ هزار بسته حمایتی به همت خیرین تهیه و در مناسبت های مختلف در بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا توزیع شده است.

سید سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: با همکاری صداوسیما، کانون بسیج رسانه، بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی قرار است از طریق پیام رسان شاد برای دانش آموزان کارگاه های سواد رسانه ای برگزار شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان