به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن های دهه امامت و ولایت در بقاع متبرکه گیلان، اظهار کرد: ویژه برنامه های دهه ولایت ازجمله مراسم ولادت امام هادی (ع)، کاروان شادی غدیر، همایش بانوان ولایی، مانور سلامت، مسابقات منطقه ای قرآن کریم، جشن روز عید غدیر و توزیع بسته های معیشتی تبرکات علوی با رعایت پروتکل های بهداشتی در دهه ولایت در گیلان در حال برگزاری است.

وی از برگزاری مسابقات منطقه ای قرآن کریم در دهه ولایت در رشت و رودسر خبر داد و گفت: در این مسابقات ۹۰۰ قاری و حافظ گیلانی در آستان مطهر خواهر امام رشت و دارالقرآن طالب زاده به رقابت با یکدیگر می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برنامه های این اداره کل در دهه ولایت، افزود: برگزاری مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد آن حضرت در بقاع متبرکه شاخص، برپایی محافل عموماً مجازی انس با قرآن کریم با حضور جامعه قرآنی، بسیج و عموم مردم، با شعار «ولایت و قرآن» از برنامه های دهه ولایت اوقاف گیلان است.

علیزاده با بیان اینکه بقاع متبرکه مجری جشن های دهه ولایت با رعایت موازین بهداشتی است، افزود: جشن ویژه عید غدیر، برگزاری کاروان های شادی با توجه به وضعیت کرونایی و مساعد نبودن شرایط برای برگزاری مراسم حضوری، مدیحه سرایی و شعرخوانی آئینی مجازی، برپایی نمایشگاه های محصولات فرهنگی در صحن و پیاده روهای منتهی به بقاع متبرکه از برنامه های اوقاف گیلان در دهه ولایت است.

وی همچنین از اجرای مانور سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه گیلان خبر داد، گفت: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه ازنظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف گیلان همچنین از مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این طرح مراکز افق بقاع متبرکه که کارگاه تولید ماسک دارند به صورت رایگان ماسک بین زائرین توزیع می کنند و علاوه بر آن توزیع بسته های مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران و مجاوران توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام می شود.

علیزاده با تشریح مانور سلامت در بقاع متبرکه گیلان، بیان کرد: در این طرح با همکاری خدام افتخاری و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه، آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائرین و مجاورین بقاع متبرکه انجام شود و با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی یکی از ویژه برنامه های قابل توجه و پررونق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان است، افزود: این جشن ها در راستای غنا بخشیدن فرهنگ اصیل اسلامی یعنی امام شناسی و ولایت مداری در ایام دهه ولایت برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان توزیع تبرکات علوی را از دیگر برنامه های دهه ولایت امسال برشمرد و گفت: این طرح اختصاص به بقاع مجری برگزاری مراسم دهه ولایت نداشته و همه مراکز افق بقاع متبرکه برای کاهش آسیب های ناشی از کرونا با کمک خیرین اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان می کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان