سرنوشت بشریت در عید غدیر خم تعیین شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۶:۱۳ چاپ کد خبر: 120887

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر دوشنبه در همایش بزرگ غدیر که با حضور علما، فضلا و طلاب شهرستان رشت برگزار شد با اشاره به اینکه غدیر بزرگترین حادثه تاریخ اسلام است، اظهار کرد: ابلاغ رسالت الهی مأموریت پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر خم بود.

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر خم حضرت علی (ع) به عنوان سرپرست امت اسلامی معرفی شد، افزود: در طول تاریخ اسلام، شیعه عاقلانه و هوشمندانه توانسته رسالت عظیم الهی و دین را راهبری و نهادینه کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه زندگی حضرت علی (ع) یک الگو و درس برای همگان است، گفت: آنچه انسان در دنیا و آخرت لازم داشت با معرفی علی (ع) تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی در تمام زندگی خود رضای الهی را مد نظر داشت، اضافه کرد: این امر نشان می دهد تمام رفتار و کردار ما باید در راستای رضای خداوند باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان صلح، سکوت، جنگ، قیام و خطبه های علی (ع) را در راستای رضای الهی دانست و تصریح کرد: اگر رشد و سعادت می خواهیم باید رضایت خدا را مد نظر داشته باشیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ عیدی در تاریخ بشر به بزرگی عید غدیر نیست، اظهار کرد: نه تنها سرنوشت امت اسلام بلکه سرنوشت بشریت در عید غدیر تعیین شد.

وی، غدیر را نه تنها تعیین مسیر امت اسلام بلکه تعیین مسیر زندگی متعالی انسان عنوان کرد و افزود: غدیر سرچشمه زندگی سعادتمند برای انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم، تصریح کرد: امسال مراسم ماه محرم باید پر شور برگزار شود.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم در مساجد، بیان کرد: هیئت امنا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید مساجد را آماده برگزاری مراسم محرم کنند.

وی، خواستار سیاه پوش شدن شهرها در راستای عزاداری ماه محرم شد و گفت: محرم امسال باید غوغایی از عزاداری امام حسین (ع) برپا شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان