به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی ادعاهای واهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن تهران در حمله به نفت کش این رژیم در دریای عمان، اکنون «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده تنها با بیان اینکه «اطلاعات موجود می باشد!» مدعی شد که واشنگتن به دست داشتن ایران در حمله روز سی اُم ژوئیه به تانکر رژیم صهیونیستی به نام «مرکر استریت» در سواحل عمان اطمینان دارد.

وی پس از طرح این ادعای بی اساس گفت که برای این اقدام هیچ توجیهی وجود ندارد و بدون ارائه جزئیات بیشتر قول داد که ایالات متحده به این اقدام «واکنش مقتضی نشان خواهد داد».

بلینکن در این اظهارات واهی مدعی شد که ایران با استفاده از یک فروند پهپاد انفجاری دست به این حمله زده است، حمله ای که به زعم او، باعث کشته شدن دو فرد بیگناه شده است.

گفتنی است، پیش از بلینکن، هم رژیم صهیونیستی و هم انگلیس تهران را به حمله به این تانکر که باعث کشته شدن یک تبعه انگلیسی و یک تبعه رومانیایی شد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس با «غیرقانونی و سنگدلانه خواندن این حمله» مدعی شد که انگلیس و متحدانش در حال طراحی یک واکنش هماهنگ به این حمله هستند.

نفتالی بنت نیز از جامعه بین الملی خواست تا به آنچه که به ادعای او حمله ایران به این نفتکش بوده است، پاسخ دهد.

این در حالی است که مقامات تهران قویاً این اتهامها را رد کرده و آن را «بی اساس» می خوانند و با زیر سئوال بردن اعتبار ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله، تأکید می کنند که «هرکجا که این رژیم [صهیونیستی] رفته، با خود بی ثبات، ترور و خشونت را برده است».

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان