به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محسنی ظهر سه شنبه در نشست تخصصی بانوان فعال فرهنگی در مشگین شهر با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ دینی در جامعه، اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه دینی و ترویج آن نیازمند روحیه جهادی و انسجام دست اندرکاران آن است به طوری که در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه های به نام جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی بانوان و نیز نهضت تبلیغی بانوان به عنوان بازوان توانمند در فعالیت های فرهنگی و دینی با این سازمان همکاری مستمر دارند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که خواستار واگذاری حل مسائل زنان به خودشان هستند، ابراز کرد: زنان در طول چهار دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه ها حضور فعال داشته اند و جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی که متشکل از زنان پژوهشگر و انقلابی و فعال استان اردبیل است می تواند یکی از متولیان حوزه زنان، اولویت سنجی و مسائل و مشکلات زنان باشد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بانوان فعال فرهنگی مشگین شهر بایستی با همکاری بیشتر با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در ارتقای فرهنگ دینی در بین بانوان که در حقیقت به کل جامعه تسری می یابد، تلاش کنند.

بانوان پیشرو فرهنگ سازی دینی در جامعه/نقش نهضت تبلیغ فراموش نشود

سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در ادامه به تبیین شرح وظایف نهضت تبلیغی زنان پرداخت و گفت: فعالیت بانوان در حوزه فرهنگ دینی باعث تقویت پایه های فکری و اندیشه معنوی جامعه می شود چرا که بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده و بر نیم دیگر نیز تأثیر می گذارند.

حقی بر ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه فعالیت های اجرایی بانوان با نظارت اداره تبلیغات اسلامی مشگین شهر در این شهرستان تاکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی و به لحاظ محدود بودن برنامه ها برای رعایت سلامت مردم، بایستی بیش از پیش از ظرفیت فضای مجازی بهره برد و اجرای جشنواره حرف آورد و پویش های مختلف در مناسبات ملی و مذهبی می تواند حضور بانوان و ارائه پیام های تبلیغی را در جامعه گسترش دهد.

وی گفت: نهضت تبلیغی بانوان باید جدی گرفته شود تا نقش آفرینی زنان را شاهد باشیم، استان اردبیل و شهرستان های تابعه با توجه به ظرفیت بالایی که دارد با استفاده از نهضت زنان می تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.

بانوان پیشرو فرهنگ سازی دینی در جامعه/نقش نهضت تبلیغ فراموش نشود

حجت الاسلام صادق صمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشگین شهر در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره در حوزه بانوان اشاره و اضافه کرد: در این شهرستان بانوان حوزوی و فعالان قرآنی همواره با مشارکت مستمر و مؤثر با تبلیغات اسلامی، جلسات تبلیغی و دوره های آموزشی در موضوعات مختلف در ارتقای معلومات و سطح آگاهی فرهنگی و دینی بانوان اجرا می کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان