به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، سردار غلام حسین غیب پرور عصر امروز در مراسم یادبود شهید مرتضی حسین پورشلمانی (حسین قمی) در گلزار شهدای شلمان با بیان اینکه مردم ایران نشان دادند در دفاع از مکتب پیغمبر پیشتاز بوده است، اظهار کرد: مردم ایران همواره پای نظام و انقلاب مانده و در دوران دفاع مقدس مردم و جوانان دفاع از پیغمبر و دین مبین اسلام را معنا کردند.



وی اسلام خواهی را یکی از مهم ترین محور وصیت نامه شهدا دانست و گفت: بر اساس آمار بنیاد شهید بیشترین محور وصیت نامه شهدا توجه به اسلام و مهدویت بوده و جمهوری اسلامی با گسترش دین مبین اسلام سبب شد تا ظرفیت جهاد، ایثار و شهادت در بین مردم و جوانان افزایش پیدا کند.



جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) با تاکید بر وفاداری و بصیرت جوانان پس از دوران دفاع مقدس بیان کرد: دفاع از حرمین بسیار سخت از دوران دفاع مقدس بوده زیرا مدافعان حرم هزاران کیلومتر را پیموده تا به حرم حضرت زینب (س) آسیبی وارد نشود و این نشان دهنده اوج اسلامی گری است.



غیب پرور امثال شهید مرتضی حسین پور را قله ایمان و بصیرت معرفی کرد و افزود: پروردگار امثال شهید حسین قمی را در مسیر ما قرار داد تا ما مردم و مسؤولان راه را گم نکنیم زیرا آنان ستارگان درخشان آسمان جمهوری اسلامی هستند.



وی با بیان اینکه امثال شهید مرتضی حسین پور به ما نشان می دهد که فرهنگ عاشورایی در کشور هنوز زنده است، تصریح کرد: استکبار در تلاش است تا فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را در جامعه از بین ببرد ولی شهدای مدافع حرم و شهید مرتضی حسین پور ها به ما ثابت کردند که فرهنگ شهادت و عاشورایی هنوز در جامعه زنده است.



جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) با تاکید بر اینکه شهید مرتضی حسین پور دارای نبوغ خاص در فرماندهی عملیات ها بود، بیان کرد: شهید حسین پور آنچنان از نبوغ اداره عملیات برخوردار بود که بیش از ۱۰۰ عملیات موفق در کشور عراق و سوریه داشته، لذا جوانان باید امثال شهید مرتضی حسین پور را الگوی خود قرار دهند.



غیب پرور با اشاره به ویژگی های شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور افزود: اقتدار، بصیرت، قدرت تحلیل زیاد، ایمان زیاد، شجاعت در عمل و تصمیم گیری از جمله مهم ترین ویژگی های شهید مرتضی حسین پور بوده است.



وی مرتضی حسین پور را جزو شهید ملی و عرصه معاصر انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسؤولان استانی در گیلان باید با تلاش و همتی مضاعف ویژگی های شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور را جوانان و مردم در کل کشور بشناسانند.



به گزارش لنگرخبر، شهید مرتضی حسین پور (حسین قمی) ۱۶ مردادماه ۱۳۹۶ در حین عملیات مستشاری در خاک سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.



انتهای پیام/۸۴۰۰۸



 



همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان