نرخ بیکاری در گیلان ۱۳.۴ درصد است

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ ۰۸:۱۷ چاپ کد خبر: 12947

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه وضعیت بیکاری گیلان در تابستان امسال به ۱۳.۴ رسیده است، گفت: رتبه بیکاری استان در سال گذشته ششم بود که در شش ماهه نخست امسال به رتبه هشت رسید.

به گزارش لنگرنیوز ، آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه اشتغال گیلان با اشاره به وضعیت اشتغال استان و ارائه تسهیلات تکلیفی، اظهار کرد: وضعیت بیکاری استان در سال 90،16.6 درصد و در سال 91 به 15.5 در صد و در سال گذشته به 13.6 دصد رسیده است.

وی با بیان اینکه وضعیت بیکاری گیلان در تابستان امسال به 13.4 رسیده است، افزود: رتبه بیکاری استان در سال گذشته شش بود که در امسال در شش ماهه اول به رتبه هشت رسید.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه نرخ مشارکت  اقتصادی گیلان یک پارامتر اقتصادی رو به رشد است گفت: وضعیت زنان و مسائل فرهنگی در این پارامتر بسیار اثر گذار است.

فرزام صفت با تاکید بر اینکه به موازات افزایش نرخ مشارکت  اقتصادی  در استان نرخ بیکاری در گیلان کاهش یافته است خاطرنشان کرد: ولی تعداد بیکاران استان ثابت باقی مانده است.

وی با اشاره به 122 هزار جمعیت بیکار در گیلان تصریح کرد: 28 هزار و 845  نفر شغل در شش ماه اول امسال در گیلان ایجاد شده است و تعداد 10 هزار نفر در سامانه اداره کار وارد شده اند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به بخش تسهیلات برای مشاغل خانگی گفت: امسال 14 میلیارد تومان به استان از محل اشتغال خانگی ابلاغ شده است.

فرزام صفت افزود: قرض الحسنه کمیته امداد امسال 89 میلیارد تومان تسهیلات دارد که بانک های مختلف دولتی و خصوصی بانک عامل آن هستند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان