به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وبدا)، پیرو تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه، کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان 350 تخت خوابی جایگزین پورسینا رشت و همچنین تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی سایت لاکان صبح امروز با حضور مسوولان استانی و کشوری بر زمین زده شد.

*احداث بیمارستان هشت طبقه پورسینا رشت در سه فاز

بیمارستان در دست احداث پورسینا در محوطه بیمارستان کنونی و با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع با کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه در سه فاز عملیات اجرایی، احداث خواهد شد.

 

فاز نخست احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت هشت طبقه است و طبق پیمان اولیه بالغ بر ۵۳۸ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.

بیمارستان جایگزین پورسینا رشت شامل بخش های اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، داخلی اعصاب، ریکاوری، اورژانس سرپایی، مجموعه اتاق های عمل، اتاق عمل اورژانس، قلب SCI، ICU، CCU، POST CCU، CTscan، MRI، سونوگرافی، رادیولوژی، تراکم استخوان، رکتوسیگموئیدوسکوپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کلوپوسکوپی، نوارنگاری، اسپیرومتری، اکوکاردیوگرافی، الکتروآنسفالو گرافی، الکترومیوگرافی، درمانگاه تخصصی و همچنین فضاهای جنبی و پشتیانی شامل امحای زباله، گازهای طبی، موتورخانه، CSR، سردخانه جسد، لنژری، آشپزخانه، سلف سرویس، انبارها و داروخانه است.

بیمارستان تخصصی 350 تخت خوابی پورسینا رشت ازجمله بناهای تاریخی در مرکز استان گیلان است که قدمت آن به حدود یک صد سال می رسد و علیرغم داشتن زمینی به وسعت چهار هکتاری در محل بیمارستان، ساختمان های آموزشی و درمانی در آن تدریجاً به صورت کپه ای ساخته شده و نه تنها در شأن مردم و بیماران استان نیست بلکه کاربری لازم جهت ارائه خدمات آموزشی متناسب اعضای هیئت علمی و دانشجویان استان را نیز ندارد.

*دمیده شدن روح به اسکلت نیمه جان دانشکده پزشکی گیلان پس از 25 سال

از دیگر پروژه هایی که امروز کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن بر زمین زده شد، ازسرگیری احداث دانشکده پزشکی در سایت لاکان است که حدود 25 سال پیش به صورت یک اسکلت نیمه کار علیرغم صرف هزینه های میلیاردی از بیت المال به عنوان یک پروژه نیمه تمام رهاشده بود.

 

خوشبختانه با تلاش های همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در جهت افزایش فضای های فیزیکی برای فعالیت های آموزشی، احداث دانشکده پزشکی سایت لاکان با زیربنای 25 هزار مترمربع و مساحت هفت هزار و 230 مترمربع در سایت 200 هکتاری لاکان با مبلغ اولیه پیمان 262 میلیارد تومانی در دست اقدام قرارگرفته است.

*بهره برداری از دانشکده چهار طبقه پزشکی طی یک دوره سه تا چهارساله

طبق تفاهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشکده چهار طبقه پزشکی سایت لاکان طی مدت سه ساله بر اساس مفاد پیمان دوجانبه، تکمیل و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می گیرد.

دانشکده پزشکی سایت لاکان دارای بخش های اداری همچون ریاست، هیئت رئیسه، شورای دانشگاه، معاونت اداری و مالی، معاونت آموزشی، معاونت بهداشتی، معاونت درمان، مدیریت روابط عمومی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ماهنامه اطلاع رسانی دانشکده است.

 

دانشکده پزشکی لاکان در مقاطع دکترای حرفه ای (پزشکی عمومی)، دستیاری تخصصی بالینی، مقطع فوق تخصصی، فلوشیپ، کارشناسی ارشد و دکترای PHD فعالیت خواهد کرد.

آن طور که پیمانکار متعهد شده، دو پروژه احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و همچنین دانشکده پزشکی سایت لاکان طی سه تا چهار سال، آماده بهره برداری خواهد بود.

*مرکز ترومای مجهز را در مرکز گیلان ایجاد می کنیم

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جای گزین پورسینا رشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان 25 سال به عنوان یک اسکلت رهاشده بود و علاوه بر آن، دانشکده های بهداشت و پرستاری یا مستأجر هستند و یا در فضاهای بسیار مستهلک و قدیمی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به پراکندگی فضاهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین افزایش جمعیت دانشجو و اعضای هیئت علمی، افزود: با پیگیری های مستمر و مطالبه گرانه بیش از یک ساله از وزارت بهداشت و سازمان برنامه وبودجه خوشبختانه توانستیم مجوز لازم برای پروژه ها اخذ و در کتاب قانون بودجه جهت احداث آن ها ردیف اعتباری برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به قدمت بالای یک صد ساله مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت، اظهار کرد: این بیمارستان علیرغم قدیمی بودن، از داشتن برخی از تجهیزات مناسب برای آموزش، درمان و همچنین پژوهش محروم است و امروز با توجه به توسعه علوم پزشکی در استان این فضای فیزیکی زیبنده مردم استان نیست.

سالاری افزود: این بیمارستان جایگزین در سه فاز ساخته خواهد شد و امیدواریم تمام ظرفیت های لازم برای ایجاد مرکز ترومای مجهز را در آن شاهد باشیم.

*پیش از کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زیرساخت وضعیت بسیار اسفباری داشت

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جایگزین پورسینا رشت با اشاره به نکته ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه در پس هر تهدیدی باید فرصت ها ساخت، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا پس از همکاری های نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی گیلان متوجه شدیم این دانشگاه به لحاظ زیرساخت های عمرانی وضعیت بسیار اسفباری دارد.

وی بابیان اینکه با همکاری و عزم رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جدیت و اهتمام بر روی تقویت زیرساخت های عمرانی متمرکزشده، افزود: با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و هماهنگی ها بین دستگاه های کشوری و لشکری، قرارگاه خاتم الانبیا سپاه را متقاعد کردیم که اگر اقدامات توسعه ای و زیرساختی در گیلان انجام نشود، یقیناً تلفات گیلان در هر بحرانی غیرعادی می شود.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان از آمادگی همه جانبه سپاه و بسیج استان جهت هرگونه خدمت به مردم اعلام آمادگی کرد و گفت: این همکاری ها صرفاً در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست بلکه در حوزه محیط زیست ازجمله آلودگی های دو رودخانه رشت، افزایش فضای سبز و دیگر بخش ها نیز سپاه آمادگی کامل بر همکاری دارد و امیدواریم مسئولین استانی نیز جهت توسعه همه جانبه استان، دست به دست هم دهند.

*قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه عزم خود را در پروژه های حوزه سلامت گیلان نشان می دهد

 امیرمحمد نوری، مدیرعامل موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه نیز در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت، تأمین اعتبار را محوری ترین رکن در انضباط مالی دانست و اظهار کرد: الحمدالله پیگیری های مستمر و مجدانه ای که در رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد، یقیناً انضباط مالی را در این پروژه شاهد خواهیم بود.

وی بابیان اینکه در راستای انضباط مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پیش پرداخت اولیه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها تأمین شده، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه نشان خواهد داد که در عملیات اجرایی این پروژه جدیت لازم را دارد و اتمام پروژه طی دوره معین امکان پذیر است.

*احیای بارقه های امید در حوزه سلامت گیلان طی دو سال اخیر

طی دو سال اخیر، تلاش های همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت احداث و اجرای طرح های توسعه و عمرانی حوزه سلامت استان به ویژه آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و دانشکده پزشکی شتابی به خود گرفته و بارقه های امید را در این استان کم برخوردار، زنده کرده است.

پیگیری های مستمر و منظم، مطالبه گرانه و عدالت محور ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت احداث، تسریع درروند اجرای پروژه های عمرانی، استقرار تجهیزات پیشرفته سرمایه ای و تشخیصی، پرداخت بدهکاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومانی و ایجاد تراز مثبت مالی در دانشگاه به اذعان مردم، وکلا و دولتمردان، انقلابی در حوزه سلامت گیلان ایجاد و بهداشت و درمان استان را به بهارش نزدیک کرده است.

ازجمله اقدامات دیگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت محرومیت زدایی از چهره سلامت استان، خرید، تکمیل و توسعه پروژه های عام المنفعه سلامت بوده که تنها نمونه ای از آن، افتتاح هم زمان ۳۲ پروژه بهداشتی درمانی بااعتبار بالغ بر 489 میلیارد تومان توسط سعید نمکی، مقام عالی وزارت بهداشت در سفر اخیر به استان بود.

گفتنی است علاوه بر احداث بیمارستان جایگزین پورسینا رشت و دانشکده پزشکی سایت لاکان، مراکز آموزشی و درمانی رازی و شفا رشت از دیگر پروژه های عمرانی مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه است که رایزنی ها جهت تأمین اعتبار و همچنین آغاز عملیات اجرایی آن ها در دست پیگیری قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان