پنتاگون موفق به ساخت هوش منصوعی ویژه ای شده است که می تواند از روی نشانه ها وقایعی که در طی روزهای آینده رخ خواهد داد را پیش بینی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، آزمایش های هوش مصنوعی ارتش امریکا به نقاط حساسی رسیده است. گزارش های به دست آمده حاکی از آن است که فرماندهی شمالی ایالات متحده اخیراً با ترکیبی از هوش مصنوعی، محاسبات ابری و حسگرها آزمایشی را به سرانجام رسانده است که می تواند به پنتاگون توانایی پیش بینی رویدادها را از چند روز قبل بدهد.
 
البته این دستاورد به حدی که به نظر می رسد رازآلود و مخوف نیست اما می تواند منجر به تغییراتی اساسی در تصمیم گیری های ارتش و در نهایت دولت آمریکا بشود. این سیستم مبتنی بر یادگیری ماشینی تغییرات داده های خام و زمان واقعی را مورد بررسی قرار داده و از این طریق بروز مشکلات احتمالی را پیش بینی می کند.
 
برای مثال اگر تصاویر ماهواره ای نشان بدهند که زیردریایی یک کشور رقیب در حال آماده شدن برای خروج از بندر است، هوش مصنوعی می تواند با دانستن این که کشتی یاد شده بندر را ترک می کند، حرکت بعدی را پیش بینی کند. جالب است بدانید که تحلیل این اطلاعات به دست تحلیلگران نظامی ساعت ها و حتی روزها زمان می برد اما این فناوری می تواند یک طی چند ثانیه کاربران خود را از نتیجه تحلیل داده ها با خبر کند.
 
 
 
گفته ها حاکی از آن است که این پلتفرم به زودی به مرحله استفاده خواهد رسید و ژنرال ون هرک بر این باور است که ارتش آمادگی استفاده عملیاتی از این نرم افزار را دارد. مزایای استفاده از این هوش مصنوعی کاملا واضح است. پنتاگون می تواند با استفاده از این پلتفرم به جای اتکا بر داده های منقضی شده یا واکنش به رخدادها در زمان وقوعشان، آنها را پیش از انجام پیش بینی کرده و تمهیدات لازم را بیندیشد.
 
همچنین ون هرک در این باره اضافه کرد که این پلتفرم می تواند فرصت هایی را برای دولت شهری نیز ایجاد کند. او مثالی را در این رابطه مطرح نکرد اما احتمالا دولت ها بتوانند از این سیستم جهت شناسایی هسته اولیه اقدامات خرابکارانه بهره مند شده و بتوانند در زما مناسب عکس العمل نشان بدهند.
 
البته هنوز محدودیت هایی در مسیر استفاده از این پلتفرم وجود دارد. این هوش مصنوعی به دنبال سرنخ های غیر معمول مظیر شمار زیادی از خودروهای پارک شده یا هواپیماها می گردد و با قطعیت نمی تواند درباره اتفاقی که در حال رخ دادن است اظهار نظر کند و هنوز هم به حد بسیار زیادی به دخالت انسانی احتیاج است.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : پنتاگون

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان