محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر ضرورت درو به هنگام برنج در شالیزارهای استان، اظهار کرد: با توجه به تداوم هوای پایدار و استقرار سامانه گرم و مرطوب در استان گیلان تا شنبه هفته آینده توصیه می شود شالیکاران با استفاده از شرایط مساعد جوی نسبت به انجام درو و جمع آوری محصول رسیده اقدام، و از آتش زدن کاه کلش جداً خودداری کنند.

وی بر ضرورت انتقال شلتوک از مزارع به مکان های مسقف تاکید کرد و افزود: در صورت درو محصول برنج، شلتوک جمع آوری شده در مزارع شالیزاری هر چه سریعتر به مکان های مسقف، انبارها یا کارخانجات شالی کوبی انتقال پیدا کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه افزایش فضای مسقف از سوی کارخانه های شالیکوبی از ضروریات است، گفت: کارخانجات شالی کوبی از هم اکنون جهت پوشش یا ایمن سازی شلتوک های دریافت شده برای جلوگیری از خسارات احتمالی بارش باران وانتقال به مکانی مسقف تمهیدات لازم را منظور کنند.

دادرس همچنین با توصیه ای به کشاورزان دیر کاشت استان نیز بیان کرد: شالیکاران مناطق جنوبی استان یا مزارع دیر کاشت که در مرحله خوشه دهی قرار دارند توصیه می کنیم نسبت به مبارزه با بیماری بلاست خوشه با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : 60هزار

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان